بازآفرینی شهری مناطق سیل‌زده شیراز تسریع یابد
کد خبر: 3821730
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

بازآفرینی شهری مناطق سیل‌زده شیراز تسریع یابد

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با تأکید بر اینکه به دنبال برنامه عملیاتی در طرح بازآفرینی شهری به خصوص برای مناطق سیل‌زده شیراز هستیم، خواستار تسریع در اجرای این طرح شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، دوم تیرماه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با محوریت محلات سیل‌زده سعدی و گود گل‌کنان، با تأکید بر اینکه به دنبال برنامه عملیاتی در طرح بازآفرینی شهری به خصوص مناطق سیل‌زده شیراز هستیم، خواستار تسریع در اجرای این طرح شد و خطاب به متولیان اجرای این طرح، گفت: تئوری‌ها را همه می‌دانند، بگویید كی تملك انجام می‌شود؟ انتظار بود که برنامه‌ای کوتاه مدت برای این موضوع پس از سیل تدوین شده بود که در کوتاه مدت جواب دهد.
وی ادامه داد: اولین مرحله از طرح بازآفرینی در محله سعدی انجام مطالعه بود که در این جلسه اعلام شد که به زودی انجام می‌شود، در حالی که هشتم فروردین به اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان آب منطقه‌ای ابلاغ کردیم که مطالعات حوزه آبریز و تحت تاثیر سیل هم به شکل تلفیقی و هم فردی انجام شود.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه انتظار است تا از توان تشکیلاتی نیروهای دستگاه‌های فوق برای مطالعه هر چه سریعتر استفاده شود، گفت: به اندازه کافی دکتر و مهندس که وقت آزاد داشته باشند در این دستگاه‌ها وجود دارد.
رحیمی ادامه داد: یک هیئت اجرایی برای پیگیری طرح بازآفرینی تشكیل شد و پس از آن نیازمند تعیین یک محیط حقوقی بودیم که این تشکیلات هم در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و کار سختی به نظر نمی‌آید.
وی با بیان اینکه اگر این مهم انجام شده بود پس از آن باید به سراغ تملک و جابه‌جایی می‌رفتیم، گفت: انتظار بود که در این جلسه گفته شود چند واحد تملک شده و چند واحد در مرحله جابه‌جایی قرار دارد؟
استاندار فارس با انتقاد از روند فعلی ستاد بازآفرینی استان در اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده پس از سیل پنجم فروردین‌ماه، گفت: اگر فرآیند کار اینگونه پیش رود تا چند سال اجرای آن به طول خواهد انجامید.
رحیمی به اراضی بلوار صنایع و اراضی الحاقی به سعدی بعد از جریان سیل هم در طرح بازآفرینی اشاره و بیان کرد: این موقعیت‌ها نیز نیاز به وجود یک مشاور داشت که ما این کار را انجام داده بودیم.
وی خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی شده ستاد بازآفزینی برای تملك و جا به جایی‌ها شد و گفت: آماده‌سازی و اینکه ساخت و سازها از چه زمانی آغاز می‌شود، به ما اعلام شود.
استاندار فارس همچنین خواستار تعیین تكلیف اراضی الحاقی و تعیین سهم شهرداری در طرح بازآفرینی شد و گفت: پس از تصویب طرح آماده‌سازی، برنامه زمانبندی آماده سازی ارائه شود، چرا که نهایتا زمین برای ساخت یا تحویل شهرداری، پیمانكار یا بنیاد مسكن داده خواهد شد.
رحیمی با تاکید مجدد بر این نکته که ارائه مباحث تئوری در ستاد بازآفرینی منتج به نتیجه نخواهد شد، گفت: اختیارات ستاد بازآفرینی به هیئت اجرایی جهت سبك سازی و تسریع در كار سپرده شود.
وی همچنین از هیئت اجرایی ستاد اجرای طرح بازآفرینی شهری خواست تا مطالعه آبخیزداری و پروژه کنترل سیلاب که در محدوده دروازه قرآن و محله سعدی از سوی دانشگاه شیراز، منابع طبیعی، سازمان آب منطقه‌ای فارس و منابع طبیعی انجام شده در قالب کمیته‌ای متشکل از چهار دستگاه مربوطه در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha