پایان عملیات عمرانی و ایمن‌سازی بازار وكیل تا پایان امسال
کد خبر: 3821379
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

پایان عملیات عمرانی و ایمن‌سازی بازار وكیل تا پایان امسال

گروه اجتماعی ــ معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینكه ایمن‌سازی بازار وكیل شمالی تمام شده و بازار جنوبی نیز تقریباً تمام است، گفت: ان‌شاءالله تا پایان امسال تمام مباحث تأسیساتی و فعالیت‌های عمرانی بازار وكیل را به اتمام خواهیم رساند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا محمدحسن پور، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز امروز، اول تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به ناایمن بودن وضعیت بازار وكیل گفت: وضعیت تأسیس بازار وكیل به شدت خطرناك است و یك جرقه كافی است كه یك حادثه بزرگ رخ داده و این اثر تاریخی را نابود كند به همین دلیل شهرداری به این قضیه ورود كرد.
وی با بیان اینكه اقدامات ایمن‌سازی بازار وكیلی با هماهنگی میراث فرهنگی انجام می‌دهیم، گفت: هم‌اكنون ایمن‌سازی بازار وكیل شمالی تمام شده و بازار جنوبی نیز تقریباً رو به اتمام است.
محمدحسن‌پور ادامه داد: امسال برای نخستین بار به این قضیه ردیف بودجه اختصاص یافت و به یاری خدا تا پایان امسال تمام مباحث تأسیساتی و فعالیت‌های عمرانی بازار وكیل را به اتمام خواهیم رساند.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه سردخانه‌های بهشت احمدی در سطح كشور بی‌نظیر است و اگر روزی اتفاق بیفتد تا ١٠٠ نفر همزمان پوشش داده می‌شود، گفت: اقدمات تأسیساتی این دارالرحمه نیز تا یكماه آینده ١٠٠ درصد به اتمام می‌رسد.
وی افزود: مشكل این آرامستان، دسترسی به آن بود و تنها دو خانه دیگر در مسیر برای تملك باقی مانده كه به زودی این مهم نیز انجام خواهد شد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین با تصریح اینكه تنها آب پایداری كه كلانشهرها می‌توانند برای فضای سبز سطح شهر استفاه كنند، تصفیه خانه لوكال و فاضلاب‌هاست، گفت: بین ٨٠ تا ٩٠ درصد آب مصرفی مردم شیراز امكان بازگشت به مدار دارد.
محمدحسن‌پور با بیان اینكه اعتبار لازم در بودجه امسال برای تصفیه‌خانه‌های لوكال دیده شده است، ابراز امیدواری كرد كه تا پایان سال یكی از تصفیه‌خانه‌های لوكال شیراز اجرایی شود. اولین تصفیه‌خانه به دلیل وجود باغ‌ها و حساسیت‌های ناشی از آن در قصردشت خواهد بود.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر این موضوع كه ناهماهنگی‌هایی در شهرداری وجود دارد كه ما خود بر آن اذعان داریم، گفت: به عنوان مثال ماجرای المان طاووس دروازه قرآن كه در سال ٩٦ طی مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه ٩٦ به برنده مناقصه داده شد و در سال ٩٧ پس از عقد قرارداد، نصب المان انجام شد.
محمدحسن‌پور اظهار كرد: شهامت دارم كه به عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان سیما و منظر شهری از همه مردم به دلیل اتفاقاتی كه در‌خصوص این مجسمه حادث شد، عذرخواهی كنم.
وی همچنین با اعلام این خبر كه به زودی شاهد تغییراتی در سازمان سیما و منظر خواهیم بود، بیان كرد: اساتید بسیار بزرگی در سطح شهر داریم و در راستای استفاده از توان علمی و فنی آن‌ها، كارگروهی متشكل از نخبگان شهر شیراز تشكیل خواهد شد و بدون تایید نظر این كارگروه، هیچ المانی در شیراز اجرایی نخواهد شد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در بخشی از سخنانش با ابراز تاسف از اینكه اداره‌كل بحران شهرداری شیراز طی سال‌های گذشته به اداره مطالعات بحران تنزل یافته در حالی كه بسیاری از حوزه‌های مهم و حساس شهرداری در این اداره‌كل باید دنبال شوند، گفت: ساختار شهرداری از سوی وزارت كشور بسته شده است اما تعجب می‌كنم كه چرا در این چارت اداره بحران دیده نشده است.
محمدحسن‌پور با بیان اینكه به زودی شاهد ارتقای این جایگاه خواهیم بود، گفت: سیل پنجم فروردین شیراز، گوشزدی بود كه مدیریت بحران شهرداری فعال شود.
وی به نورپردازی‌ها در سطح شهر هم اشاره و با بیان اینكه یكی از زیبایی شهرها، نورپردازی است و شب‌های شیراز برای ما اهمیت زیادی دارد، گفت: كارگروهی تشكیل شده كه به زودی شاهد تحولات خوبی در این باره خواهیم بود.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینكه نورپردازی پل میدان معلم امسال در دستور كار است، گفت: شب‌های شیراز، روشن نیست به همین دلیل تا نوروز ٩٩ نورپردازی در بسیاری از پل‌ها و فراتر از آنها اجرایی خواهد شد.
محمدحسن‌پور به تیرهای برق در سطح شهر كه نه تنها به لحاظ بصری سیمای زشتی در سطح ایجاد كرده بلكه به شبكه‌های فشار قوی هم آسیب وارد كرده است هم اشاره و در این رابطه نیز بیان كرد: ساماندهی پنج خیابان در سطح شیراز كه از قبل هم شبكه گذاری شده بودند، در دستور كار قرار گرفته است.
وی همچنین به اتفاق اردیبهشت ماه امسال در خیابان اردیبهشت كه موجب بروز درگیری بین نیروهای شهرداری منطقه یك و اداره‌كل محیط زیست فارس شد هم اشاره كرد و افزود: همه لانه پرندگان متعلق به این درخت نبود بلكه فضاسازی بود كه ایجاد شده بود و موجب شده بود كه اینگونه متصور شود كه لانه پرندگان در این درخت آسیب دیده است. البته شهرداری باید مراقبت می‌كرد كه این اتفاق نیفتد، چرا كه بی‌تردید حفظ حیات پرندگان برای ما قابل اهمیت است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز به بار فروشان و معضلاتی كه در سطح شهر ایجاد كرده‌اند هم اشاره و با بیان اینكه بعضی از مسئولان اعتقاد دارند كه جمعیت كثیری از مردم بیكار هستند و راه امرار معاش دیگری ندارند، تاكید كرد كه اگرچه نمی‌خواهیم با سفره مردم بازی كنیم اما شهرداری هم هیچ مسئولیتی درخصوص اشتغال بارفروشان ندارد و اعتقادی بر ادامه فعالیت آنها به ویژه وانت بارها نداریم.
محمدحسن‌پور ادامه داد: با حجم بیكاری‌ها در وضعیت اقتصادی فعلی، برای این افراد راحت‌ترین كار فروش میوه و تره بار برای امرار معاش كنند.
وی یادآور شد: وظیفه شهرداری وجود شهری عاری از زشتی و به دور از مشكلات جانبی است، لذا امروز بسیاری از محورها مدیریت شده و تقریبا به صفر رسیده است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینكه شهرداری به تنهایی قادر به حل این مشكل نیست، گفت: به جز بازارچه‌های میوه كه توسط سازمان مشاغل و فرآورده‌های كشاورزی مشغول به فعالیت هستند، تحت هیچ شرایطی مجوز فعالیت به صورت بار فروشی در سطح شهر داده نمی‌شود.
محمدحسن پور با تصریح اینكه حاشیه‌ها ما را خسته كرده و اتفاق نظر هم در این مورد وجود ندارد، گفت: به زودی جدی‌تر با این موضوع برخورد خواهد شد، چرا كه شهرداری با هر نوع فعالیت در قالب بار فروشی با وانت مخالف است.
وی همچنین با بیان اینكه تمام توان خود را برای كودكان كار گذاشته‌ایم، چرا كه معتقدیم هزینه برای آن‌ها سرمایه‌گذاری در آینده است، گفت: نگاه ما به كودكان كار كاملا علمی است و برنامه‌ریزی مجموعه شهرداری بر كاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده با سرمایه گذاری بیشتر بر روی كودكان كار امروز است .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز به جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت كه درصد قابل توجهی از آن توسط هزار و ٥٠٠ معتاد متجاهر و افراد دیگر جمع آوری می‌شود هم اشاره و بیان كرد: مصوبه‌ای در شورای هیئت مدیره سازمان پسماند تصویب شده كه این مهم ساماندهی شود و یكی از بندهای این مصوبه مربوط به معتادانی است كه می‌توانند نسبت به جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت اقدام كنند به شرط اینكه سه ماه دوره ترك اعتیاد را گذرانده باشند.
انتهای پیام

captcha