بی‌سوادی هیچ‌گاه ریشه‌كن نمی‌شود
کد خبر: 3821041
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

بی‌سوادی هیچ‌گاه ریشه‌كن نمی‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس معتقد است كه بی‌سواد هیچ‌گاه ریشه‌كن نمی‌شود زیرا از یك طرف به دنبال كاهش بی‌سوادی هستیم و از سوی دیگر بر تعداد ترك تحصیل‌ها افزوده می‌شود و این جریانی است كه هیچ‌گاه قطع نمی‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 30 خردادماه در شورای پشتیبانی سواد‌آموزی استان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، با بیان اینكه بی‌سوادی هیچ وقت ریشه‌کن نمی‌شود، گفت: از یک طرف تلاش داریم که بی‌سوادی را کاهش دهیم و از سوی دیگر بر تعداد ترک تحصیلی‌ها اضافه می‌شود و این جریانی است که در واقع هیچ‌گاه قطع نمی‌شود لذا ما به دنبال سرانجام‌بخشی سوادآموزی به جای ریشه‌کنی هستیم.
وی افزود: سرانجام بخشی به بحث سوادآموزی باید تبدیل به یک فرهنگ شود به این معنا که یک بخش نزدیک به ۸ یا ۹ دهم درصد از جمعیت جامعه آموزش‌پذیر نیستند ولی تربیت‌پذیر هستند و این امر موجب شده آمار بیسوادی هیچ وقت به صفر نرسد، در واقع با ترک تحصیل و مسائلی که وجود دارد مبادی بی‌سوادی باز است و همیشه ورودی داریم.
نجفی گفت: در راستای ترویج سوادآموزی در بین جامعه قدم‌های مثبتی را برداشته‌ایم و به لحاظ تعامل خوب و همکاری شایسته‌ای که بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته در حوزه سوادآموزی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم.
مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: امروز فارس در بحث سوادآموزی در راس کشور است و افتخارات بسیار خوبی را استان فارس توانسته در چند سال گذشته در حوزه سواد آموزی کسب کند.
نجفی گفت: داشتن سواد کلید دانایی و توسعه است و امیدواریم که با افزایش میزان سواد در استان بتوانیم قدم‌های محکمی در جهت توسعه همه جانبه استان برداریم.
وی بیان كرد: طرح شتاب بخشی سوادآموزی در استان فارس چندین سال است که در دستور کار قرار گرفته است که در آن با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته شده به نحوی که در بین روستاییان و جامعه عشایری و شهرها و همچنین اولیای بیسواد دانش‌آموزان که بیشترین تعداد بیسوادان را داشتند، توانسته‌ایم برنامه‌هایی را اجرا کنیم که حاصل آن طبق سرشماری سال ۹۵ نزدیک به هشتاد و هشت درصد رشد سوادآموزی بوده است که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
نجفی ادامه داد: سوادآموزی استان فارس در چند سال گذشته رشد خوبی داشته به نحوی که هم اکنون نزدیک به 3600 نفر آموزش‌دهنده در حوزه سواد آموزی استان مشغول فعالیت هستند که این تعداد نسبت به قبل رشد بسیار خوبی داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در استان میزان جذب سوادآموز به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته که این ارتقای میزان جذب، موجب شده استان فارس از رتبه ششم در سال گذشته به رتبه اول کشوری ارتقا یابد.
انتهای پیام

captcha