هدف انقلاب، احیای معارف اهل بیت(ع) است/ فعالیت گروه‌های تبلیغی اعتاب در اربعین
کد خبر: 3820993
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

هدف انقلاب، احیای معارف اهل بیت(ع) است/ فعالیت گروه‌های تبلیغی اعتاب در اربعین

گروه اجتماعی ـ تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه به برکت انقلاب، معارف اهل بیت(ع) احیا شد، گفت: امام و شهیدان با خون پاکشان و جانبازان و ایثارگران با تلاشش و مردم ولایی با قیام و انقلابشان آمدند تا امر اهل بیت(ع) را احیا کنند و در پرتو امر اهل بیت(ع) به اهداف جزیی دیگر هم برسند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ظهر امروز، 30 خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز که در حاشیه نشست اعتاب مقدسه ایران اسلامی برگزار شد، به برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: نشست تولیت‌های اعتاب مقدسه در فرهنگ جامعه و روش و برنامه‌ها تأثیر دارد.
وی افزود: با گذشت 40 سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی و این انقلاب الهی در ایران اسلامی سئوال اینجاست که این نظام برای احیای امر اهل بیت(ع) چه گام‌هایی برداشته و چه اقدامات دیگری می‌تواند انجام دهد.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امام و شهیدان با خون پاکشان و جانبازان و ایثارگران با تلاشش و مردم ولایی با قیام و انقلابشان آمدند تا امر اهل بیت(ع) را احیا کنند و در پرتو امر اهل بیت(ع) به اهداف جزیی دیگر هم برسند، گفت: از روزی که این نظام شکل گرفت شاهد مظاهر و نمونه هایی از احیای امر اهل بیت(ع) هستیم.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اقامه نمازهای جماعت با شکوه در مساجد، حضور گسترده مردم در اعتکاف و شب‌های قدر و ایام حج و اربعین را گواهی بر این ادعا دانست و گفت: چنین جمعیت‌هایی در این مناسبت‌ها تا قبل از انقلاب سابقه نداشته است و در پرتو انقلاب بود که معارف اهل بیت(ع) به شکل های مختلف به مردم منتقل شد.
وی اظهار کرد: در راهپیمایی اربعین، اعتکاف و حرم‌های شریف اهل بیت(ع) تنها صرف حضور مردم نیست بلکه کارهای فرهنگی در پرتو این مناسبت‌ها و مکان‌ها انجام می‌شود که همگی از ثمرات و برکات این انقلاب و نظام است.
آیت‌الله سعیدی یادآور شد: اعتاب مقدسه یکی از مراکزی است که انتظار ارتقا و رشد معارف اهل بیت(ع) از آنجا می‌رود آن هم با اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی که دارند این کار مهم را انجام می‌دهند بنابراین این مراکز باید با یکدیگر هماهنگ بوده و تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: حرم‌های اهل بیت(ع) باید کارها، ابتکارات و گام‌های موثری که برای اهداف مقدس بر می‌دارند همدیگر را آگاه کنند و تجربه‌ها را در اختیار یکدیگر قرار دهند و هم‌افزا باشند.
وی در عین حال این نکته را یادآور شد که هر عتبه برای خودش فعالیت و مختصاتی دارد به عنوان نمونه در حرم حضرت معصومه(س) یک دختر نمونه آل‌الله است در سنگر عفاف و حجاب فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی متعددی انجام می‌شود و یا در حرم حضرت احمدبن موسی(ع) که امین ولایت است نیز برنامه‌هایی مرتبط با این ویژگی امامزاده واجب‌التعظیم اجرا می‌شود.
آیت‌الله سعیدی افزود: نشست اعتاب مقدسه برای همین است که تولیت‌های حرم‌ها هم‌اندیشی کرده و به یکدیگر منتقل کنند و از داشته‌های همدیگر بهره‌برداری کنند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در پاسخ به اینکه در حرم حضرت معصومه(س) با کسانی که با هدف اهل بیت(ع) آشنا نیستند چگونه تعامل برقرار می‌شود و این معارف برای آنان تبیین می‌شود، گفت: تمام زائران حرم‌های اهل بیت(ع) منحصراً شیعیان نیستند و درب این مکان‌ها به روی همه باز است که ما این فرصت را مغتنم می‌شماریم و برای آن‌ها برنامه‌های خاصی اجرا می‌کنیم.
وی بیان کرد: در حرم‌های مطهر افرادی وجود دارند که به زبان‌های مختلف آشنا هستند و کتاب‌ها و بروشورها در اختیار آنان قرار می‌گیرند تا بتوانند افرادی که با دین و اهل بیت مأنوس نیستند به سمت دین راهنمایی کنند.
آیت‌الله سعیدی تأکید کرد که در راهپیمایی اربعین علاوه بر کمک‌های مردمی، اعتاب مقدسه هم حضور دارند و به انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند به طوری که حرم حضرت معصومه(س) دارای موکب است.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در پایان در پاسخ به درخواست خبرنگاران شیرازی مبنی بر نامگذاری صحنی به نام احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در آن حرم مطهر گفت: حتماً این مسئله را در طرح‌های توسعه مدنظر قرار خواهیم داد.
انتهای پیام

captcha