تولیدات مردم‌نهاد در صدا و سیما زمینه‌ای برای اصلاح ناهنجاری‌هاست
کد خبر: 3820730
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

تولیدات مردم‌نهاد در صدا و سیما زمینه‌ای برای اصلاح ناهنجاری‌هاست

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نظارت و ارزیابی مراکز استان‌های صدا و سیما با اشاره به تولید مردم‌نهاد، این تولیدات را زمینه خوبی برای انتقال فرهنگ‌ها یا اصلاح ناهنجاری‌ها دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، میرزایی، مدیركل نظارت و ارزیابی مراكز استان‌های صدا و سیما امروز، 29 خردادماه در نشست مركز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما كه در مركز فارس برگزار شد، با اشاره به تولیدات مردم نهاد گفت: این تولیدات می‌تواند زمینه خوبی برای انتقال فرهنگ‌ها یا اصلاح ناهنجاری‌ها باشد و صدا و سیمای فارس در به‌کارگیری این مهم نیز توانمند است و در برنامه‌های خود این موضوع را مدنظر قرار می‌دهد.
وی اظهار كرد: مرکز فارس با عنایت به اهمیت هویت بومی و توجه به رسالت شبکه استانی در صدا و چه در سیما این موضوع را در نظر داشته و دستورالعمل‌های سازمانی در این خصوص را به نحو مطلوب کاملا رعایت کرده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی مراکز گفت: توجه به تنوع موضوعات، پرداخت متنوع به سوژه‌ها در قالب‌های گوناگون برنامه‌سازی در رادیو و تلویزیون، دقت در استفاده از فضای مجازی و پرداخت مناسب به موضوعات خبری برای طیف‌های مختلف مخاطبان هدف مرکز فارس را از شبکه‌های دیگر متمایز کرده است.
میرزایی افزود: با وجود همه محدویت‌ها مرکز فارس از قالب‌های مختلف و متنوعی استفاده کرده است که این را می‌توان از ویژگی‌های خوب این مرکز برشمرد. توجه به آداب و رسوم مناطق مختلف، نمادهای فرهنگی،دقت در پرداخت به قابلیت‌های فارس در گستره استانی، تعامل خوب با مخاطبان و راه‌های مختلف ارتباط با آن‌ها در برنامه‌های این مرکز به وضوح دیده می‌شود.
میرزایی با بیان اینکه مرکز فارس کار نظرسنجی را به طورمرتب انجام و چینش کنداکتور را بر اساس نظر مخاطب انجام می‌دهد این را نشان از تأکید و توجه دقیق به نظر رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اهمیت و نقش مخاطب در تولید و پخش برنامه‌ها دانست.
این کارشناس رسانه، درک نیاز مخاطبان استفاده از کارشناسان متعدد و مسلط، به‌کارگیری طیف متنوعی از مجریان، توجه به ضرورت و جابه‌جایی مجریان بر اساس شکل و محتوای برنامه، انتخاب سوژه‌های برنامه‌سازی از جمله نقاط مثبت صدا وسیمای فارس دانست و گفت: مرکز فارس در تربیت و به‌کارگیری مجریان موفق بوده است و با عنایت به این که مجری نماینده رسانه است حساسیت مرکز فارس در آموزش مجریان به ویژه تاکید بر رعایت دستورالعمل سازمان در خصوص زبان و ادبیات فارسی قابل توجه است.
سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس در این نشست نیز گفت: یکی از افتخارات مرکز فارس در کنار سایر توفیقات کسب شده در 3 حوزه سیما، صدا و خبر کنداکتور شبکه فارس است که بر اساس نظر نجی استان و با توجه به میل و نیاز مخاطب هدف تدوین و به روز می‌شود.
وی افزود: شبکه فارس در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در کیفیت بخشی به برنامه‌ها درشکل و محتوا داشته است و به لطف خدا در تمام حوزه‌ها از جمله جشنواره‌های فنی و تولیدی مراکز عنوان برتر برترین‌ها را کسب کرده است.
سهرابی اظهار كرد: شبکه فارس در کنداکتور، برنامه‌های متنوعی دارد، از جمله برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تفریحی، سرگرمی، آموزشی، مذهبی و پزشکی مطرح است و در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به برنامه‌های نمایشی، مستند، برنامه‌های گفت‌وگو محور و همه مولفه‌ها توجه می‌شود.
مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: شبکه فارس شبکه‌ای است با تنوع گوناگون در برنامه‌ها که این اتفاق مهم به دست همکاران خدوم و پرتلاش این مرکز به نتیجه رسیده است.
سهرابی تاکید کرد: یکی از افتخارات ما در سال 94 ترسیم سند چشم‌انداز 5 ساله مرکز بود که متناسب با حوزه عمل کردیم. امروز در مرکز فارس همه حوزه‌ها در کنار هم و با هم در شکل دهی بسیار خوب سهیم هستند کارهای بسیار خوبی در بحث تلویزیون اجتماعی در حوزه فضای مجازی و کل حوزه‌های پیام انجام شده است و هدف این است که ان‌شاءالله با سرعت بیشتر به سمت مطلوب‌ها حرکت کنیم.
مدیرشبکه استانی فارس یادآور شد: توفیقات به دست آمده به معنای رسیدن به نقطه مطلوب نیست و برای دستیابی به جایگاه واقعی رسانه در طراز جمهوری اسلامی ایران باید به جدیت تلاش کرد و در این مسیر حوزه‌های نظارتی و ارزیابی در نشان دادن راه مطلوب و جلوگیری از هدر رفت امکانات و ظرفیت‌ها نقش منحصر به فردی دارند.
وی با قدردانی از حضور جمعی مدیران مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما رضایت این مجموعه تخصصی از عملکرد صدا و سیمای فارس در چهار حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی را افتخاری دیگر برای خود و همکاران پرتلاش این مرکز دانست.
انتهای پیام

captcha