رقابت برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس آغاز شد
کد خبر: 3820683
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

رقابت برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس در شیراز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان فارس امروز، 29 خردادماه در دبیرستان عشایری شهید دكتر بهشتی شیراز برگزار شد.
علی عسكر‌نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: مسابقات قرآن از این جهت كه موجب تشویق دانش‌آموزان به سوی فعالیت‌های قرآنی می‌شود حائز اهمیت است.
وی با یاد آوری نقش بی‌بدیل تعالیم قرآن در تعلیم و تربیت نسل جوان افزود: مسلماً بهترین راه و شیوه تربیتی برگرفته از آموزه‌های قرآن است كه باید همگی به سوی این مسیر حركت كنیم.
نجفی اظهار كرد: در آموزش و پرورش فارس اهمیت فراوانی به بحث فعالیت‌های قرآنی می‌شود چنانچه آمار شركت‌كنندگان در مسابقات قرآن دانش‌آموزی و همچنین طرح ملی حفظ جزء 30 در این استان بسیار قابل توجه بوده است.
بنا بر این گزارش، صدرالدین زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: این مسابقات با رقابت 500 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی طی روزهای 29 و 30 خردادماه در شیراز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه در روز نخست مسابقات دختران و در روز دوم مسابقات پسران برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ویژه، حفظ عمومی، اذان، احكام و انشای نماز، صحیفه‌ سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن كریم برگزار می‌شود.
زین‌العبادی با تصریح اینكه برگزیدگان این مرحله به مرحله كشوری راه پیدا خواهند كرد، گفت: امسال شهرهای زنجان و مشهد مقدس میزبان برگزیدگان كشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی هستند.
انتهای پیام

captcha