احداث سالن‌های فرهنگی موجب توزیع متناسب خدمات شهری می‌شود
کد خبر: 3820483
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

احداث سالن‌های فرهنگی موجب توزیع متناسب خدمات شهری می‌شود

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با اشاره به احداث سالن‌های فرهنگی و سینما در نقاط مختلف شهر شیراز این مسئله را عاملی برای توزیع متناسب خدمات در سطح شهر دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٢٨ خرداد در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های شاخص شهرداری شیراز که به همراه شهردار انجام شد، در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات بازدید دو ساعته خود پرداخت و گفت: مجموعه سینما و سالن‌های فرهنگی در منطقه كوزه‌گری با زمانبندی ١٨ ماهه و اعتباری بیش از ٢٥ میلیارد تومان در حال احداث است كه می‌تواند مورد استفاده مردم این منطقه و توزیع متناسب خدمات در سطح شهر شود.
وی به بازدید از چند تقاطع غیرهمسطح در دست اجرا هم اشاره و با بیان اینكه یكی از معضلات ما تلفات جانی در كمربندی جنوبی شیراز است، اضافه کرد: با تمهیدات ترافیكی اندیشیده شده در قالب نرم افزاری(طرح‌های ترافیكی، حضور پلیس و دوربین) و سخت افزاری(گاردریل‌ها، جداكننده‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح) پروژه‌هایی در دست اجرا است كه علاوه بر اتصال جنوب و شمال شیراز، موجب كاهش تلفات و تصادفات خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: برای تكمیل این پروژه‌ها، اعتبار مناسبی پیش‌بینی شده و پیمانكاران توانمندی در این طرح‌ها با استفاده از توان تخصصی سازمان عمران شهرداری در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینكه در جریان این بازید از تعدادی پارك و فرهنگسراهای در حال ساخت هم بازدید شد، اظهار كرد: با بهره‌برداری از این نوع پروژه‌ها، تعادل بخشی بین مراكز شهری ایجاد خواهد شد.
استاندار فارس همچنین ابراز امیدواری كرد كه با تلاش شهردار و تامین نقدینگی لازم پروژه‌ها در زمان بندی مشخص شده به بهره‌برداری برسند.
رحیمی اضافه كرد: پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح مهدیه نیز كه جنوب و شمال شیراز را به هم وصل می‌كند پروژه‌ای فنی و اثرگذار به شمار می‌رود كه با جدیت همكاران شهرداری در حال احداث است.
وی همچنین با بیان اینكه بین درآمد و اعتباری كه باید در قالب قرارداد و موافقت نامه مبادله و تامین شود، تفاوت وجود دارد، اظهار كرد: با تلاش معاونت عمرانی استانداری فارس هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه جابه‌جایی تاسیسات و ...در حال انجام است.
یادآور می‌شود، استاندار فارس به همراه شهردار شیراز و مدیران مجموعه شهرداری از پروژه‌های سینما جوان در میدان کوزه‌گری، تقاطع غیرهمسطح باهنر- کمربندی، فرهنگسرای فرزانگان در منطقه ٩، تقاطع غیرهمسطح مهدیه - امیرکبیر، تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، مجتمع آموزشی شهروند که مراحل ساخت را طی می‌کند، بازدید کرد.
انتهای پيام

captcha