برپایی سومین كارگاه آموزشی برنامه‌ریزی فرهنگی نیروهای مسلح 4 استان در شیراز
کد خبر: 3820169
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

برپایی سومین كارگاه آموزشی برنامه‌ریزی فرهنگی نیروهای مسلح 4 استان در شیراز

گروه فرهنگی ـ سومین دوره کارگاه آموزش برنامه‌ریزی فرهنگی حوزه خانواده ویژه مسئولان مجتمع‌های فرهنگی کوی‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های فارس، یزد، کرمان و اصفهان و سایر نیروهای مسلح در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سومین دوره کارگاه آموزش برنامه‌ریزی فرهنگی حوزه خانواده ویژه مسئولان مجتمع‌های فرهنگی کوی‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های فارس، یزد، کرمان و اصفهان با حضور مسئولان و همکاران فرهنگی سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج مردمی در فارس طی روزهای 26 و 27 خردادماه جاری به میزبانی مركز آموزش علوم و فنون مكانیزه آجا در شیراز برگزار شد.
این كارگاه از صبح دیروز، 26 خردادماه با اجرای سه كارگاه آموزشی با تدریس استاد ایله‌ای آغاز شد و پایان‌بخش برنامه‌های روز اول بازدید از اماكن فرهنگی و زیارتی شیراز بود.
در روز دوم سه كارگاه‌ آموزشی با تدریس اساتیدی چون ایله‌ای، سردار دهقانی و سرهنگ بادفر برگزار شد و در ادامه نمایندگان هر كدام از نیروهای مسلح به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
زهرا جعفری، نماینده وزارت دفاع در این كارگاه آموزشی، سبک زندگی اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: سازمان عقیدتی وزارت دفاع با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، مراکز فرهنگی و آموزشی هایی را در سطح کشور تاسیس کرد.
وی با بیان اینکه برنامه بسیاری در بخش سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌های کارکنان مجموعه نیروهای مسلح برگزار می‌شود، افزود: یکی از مراکز فرهنگی و آموزش وزارت دفاع در شیراز مرکز فرهنگی شهید دستغیب است که در طول ماه برنامه‌هایی را برای همسران کارکنان برگزار می‌كند.
نماینده وزارت دفاع به برنامه‌های این بخش برای خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح اشاره كرد و گفت: اجرای كارگاه سبک زندگی اسلامی، برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌‌ای، فضای مجازی و طب اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که برای خانواده‌های کارکنان برگزار می‌شود.
جعفری بیان کرد: برگزاری جشنواره دلنوشته‌ها ویژه خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه است که در این برنامه از همسران می‌خواهیم برای ما دلنوشته ارسال کنند و پس از آن با اجازه خود آنان دلنوشته‌ها پس از بازبینی برای همسران آنان ارسال می‌شود.
وی در ادامه بیان كرد: برگزاری مسابقات و مشاوره‌های فردی و گروهی که مشاوره‌های فردی آسیب‌شناسی شده و مشکلات را شناخته و برای برطرف کردن آن تلاش می‌کنیم نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه برای خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح به شمار می‌رود.
زارعی، نماینده ارتش در منطقه فارس نیز در این مراسم گفت: اگر می‌خواهیم مردم استفاده بهتری از مساجد كنند باید فضاسازی زیبایی داشته باشیم كه البته در ارتش منطقه فارس توانستیم تا حدی این كار را كنیم.
وی با تأكید بر اینكه باید در راستای فضاسازی مساجد و مجموعه‌های فرهنگی تلاش کنیم، گفت: توانستیم تا حدودی كودكان را به مساجد به وسیله اجرای برنامه‌های مناسب سن آنان و جذاب، جذب كنیم كه البته با این كار والدین هم جذب مسجد می‌شوند.
زارعی برپایی اردوهای تربیتی را نیز خوب توصیف كرد و گفت: هر برنامه‌ای كه به انسان حال خوبی دهد، مسلماً تأثیرگذار است و برگزاری برنامه‌های فرهنگی به این شكل نیز تأثیرگذار خواهد بود.
یادآور می‌شود،‌ پایان‌بخش این كارگاه نیز برگزاری مراسم اختتامیه با سخنرانی سردار شهمیری، معاون هماهنگ كننده عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی كل قوا بود.
انتهای پیام

captcha