امتیازی كه پذیرفته‌شدگان آزمون مدرك تخصصی حفظ قرآن كسب می‌كنند
کد خبر: 3820146
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

امتیازی كه پذیرفته‌شدگان آزمون مدرك تخصصی حفظ قرآن كسب می‌كنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس به تبیین امتیازاتی كه برای پذیرفته‌شدگان آزمون مدرك تخصصی حفظ قرآن برای معادل‌سازی دروس در نظر گرفته شده است، پرداخت.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرك تخصصی حفاظ در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، گفت: آزمون مرحله دوم كه به صورت شفاهی است در اواخر مردادماه امسال و مرحله سوم نیز در فصل پاییز برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: آزمون مرحله سوم تنها برای حافظان كل قرآن كریم اجرا می‌شود كه حتی آزمون مرحله چهارم از كسانی كه می‌خواهند مدرك درجه یك حفظ كل قرآن را دریافت كنند، نیز برگزار می‌شود.
موسوی به حافظان قرآن و كسانی كه می‌خواهند در آزمون اعطای مدرك تخصصی شركت كنند توصیه كرد كه تا برای دوره پانزدهم این آزمون خود را هم برای تثبیت حفظ و هم مفاهیم و مفردات آماده كنند.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس به امتیازاتی كه پذیرفته‌شدگان این آزمون‌ها تعلق می‌گیرد، اشاره كرد و گفت: برای كسانی كه موفق به دریافت مدرك تخصصی حفظ 10 جزء قرآن می‌شوند، مدرك دیپلم، حفظ 20 جزء فوق دیپلم و كل معادل لیسانس یا دكترا بنا به امتیازی كه كسب می‌كنند معادل‌سازی می‌شود.
وی اظهار كرد: اتفاق مباركی كه در حوزه آزمون‌های اعطای مدرك رخ داد، این بود كه آزمون ورودی دانشگاه‌ها كه وزارت علوم برگزار می‌كند، برای افرادی كه در آزمون‌های اعطای مدرك قبول شوند برداشته شد البته منظور آزمون شفاهی و مرحله دوم برای اعطای مدرك معادل‌سازی است و بدین طریق متقاضیان تنها در آزمون كتبی یا همان كنكور ورودی دانشگاه‌ها فقط نیاز دارند كه شركت كنند.
موسوی با یادآوری این نكته كه این معادل‌سازی‌ها و آزمون‌ها برای رشته‌های علوم قرآنی است، گفت:‌ پیش از این پذیرفته‌شدگان در كنكور سراسری برای ورود به رشته‌های علوم قرآنی باید آزمون شفاهی هم می‌دادند اما با این كار دیگر آزمون شفاهی برای حافظانی كه مدرك تخصصی حفظ قرآن برداشته شد و متقاضیان می‌توانند بعد از گرفتن مدرك معادل، در درجه بالاتری در دانشگاه به ادامه تحصیل مشغول شوند.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: متقاضیان برای شركت در آزمون اعطای مدرك تخصصی به حافظان می‌توانند هر ساله از نیمه بهمن تا پایان اسفندماه ثبت‌نام در سایت تلاوت ثبت‌نام كنند.
انتهای پیام

captcha