اهدای یك هزار بسته لوازم خانگی میان سیل‌زدگان شیراز
کد خبر: 3819888
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

اهدای یك هزار بسته لوازم خانگی میان سیل‌زدگان شیراز

گروه اجتماعی ـ در مراسمی نمادین و با حضور مسئولان کشوری و استانی، بخشی از کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به آسیب‌دیدگان سیل شیراز اهدا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم نمادین اهدای بخشی از كمك‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به آسیب‌دیدگان سیل شیراز امروز، 26 خردادماه در محل فرمانداری شیراز برگزار شد.
در این مراسم یك هزار بسته لوازم‌خانگی و 2 هزار بسته لوازم لوازم‌التحریر به‌صورت نمادین به آسیب دیدگان سیل 5 فروردین شیراز اهدا و 2 هزار شغل اجتماع‌محور نیز در کنار این کمک‌ها معرفی شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در این مراسم با قدردانی از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شخص دکتر مخبر رئیس این ستاد برای پیگیری مشکلات سیل‌زدگان، گفت: تمام تلاش‌ها انجام شد تا تخصیص منابع ستاد به آسیب دیدگان به نحوی باشد که ضمن رعایت عدالت، اسراف‌های معمول در چنین پروژه‌هایی نیز انجام نشود.
وی با تشکر از استاندار فارس به جهت مدیریت صحیح منابع و تقسیم آن بین نیازمندان گفت: در هر پروژه‌ای بعضاً مشاهده می‌شود که دورریز و اسرافی وجود دارد که پس‌ازآن نمی‌توان جمعش کرد اما در مدیریت کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، این اتفاق نیفتاد و کمک‌ها با یک برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت مناسب استاندار فارس، به دست صاحبانش رسید.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز با بیان اینکه حادثه سیل 5 فروردین شیراز باوجود غمناکی، موجب همبستگی اجتماعی شد، افزود: در این حادثه بیش از 300 خودرو خسارت دید و 21 فوتی داشتیم.
وی افزود: در شب‌های پنجم و ششم فروردین بیش از 300 هزار مسافر در شیراز اسکان یافتند و 70 هزار پرس غذا سرو شد و بلافاصله با کمک سایر دستگاه‌ها، بحران سیل را مدیریت کردیم .
استاندار فارس همچنین گفت: در زمان سیل، فشار بر مدیریت به حدی بود که کوچک‌ترین کمک‌ها نیز بزرگ جلوه می‌کرد تا اینکه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تماس گرفتیم و دکتر مخبر رئیس این ستاد قول هرگونه مساعدت را دادند.
رحیمی افزود: ستاد اجرایی 3 میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان شیراز را مصوب کرد و امروز شاهد تحویل این کمک در قالب لوازم‌خانگی و لوازم‌التحریر و ... هستیم.
وی با بیان اینکه گروهی تعریف شد تا این پول به دست آسیب دیدگان برسد، یادآور شد: مدیریت منابع ستاد به‌خوبی انجام شد ضمن اینکه همه کمک‌های اولیه در 24 ساعت نخست حادثه انجام شد .
استاندار فارس همچنین گفت: در طول دو ماه اخیر خانه‌های سیل‌زدگان گل برداری و شست‌وشو و 207 واحد منزل ترمیم و تعمیر شد.
وی با بیان اینکه در سیل شیراز 700 میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد، افزود: اختصاص وام با کارمزد 5 درصد و بلاعوض به سیل‌زدگان از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد.
یادآور می‌شود، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بالغ بر 30 هزار بسته لوازم خانگی به سیلزدگان در کشور اهدا کرده است.
انتهای پیام

captcha