همبستگی ایجاد شده در سیل شیراز را برای محرومیت‌زدایی استفاده كنیم
کد خبر: 3819883
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

همبستگی ایجاد شده در سیل شیراز را برای محرومیت‌زدایی استفاده كنیم

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با بیان اینكه در حادثه سیل 5 فروردین امسال همبستگی اجتماعی اثرگذاری را شاهد بودیم، گفت: همبستگی ایجاد شده در این حادثه یک سرمایه مهم برای استان است که می‌توان از این توانمندی و پتانسیل در بحران‌ها و حتی محرومیت‌زدایی استفاده کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی،‌ استاندار فارس امروز، 26 خردادماه در مراسم اهدای نمادین کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در فرمانداری شیراز برگزار شد، گفت: در حادثه سیل 5 فروردین شیراز، به رغم غمناکی حادثه، همبستگی اجتماعی اثرگذاری را شاهد بودیم.
وی گفت: در این حادثه بیش از 300 خودرو خسارت دید و 21 نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند و ۶ نفر نیز مصدوم‌شدند که تنها یک روز پس از سیل پرداخت خسارت به آن‌ها آغاز شد.
استاندار فارس اظهار كرد: بیش از ۳۰ مورد از بلایای طبیعی شامل فارس می‌شود و در ماه‌های اخیر سیل، تگرگ، سرمازدگی شدید، آتش سوزی و رانش را در این استان مشاهده كردیم.
رحیمی یادآور شد: همبستگی ایجاد شده در این حادثه یک سرمایه مهم برای استان است که می‌توان از این توانمندی و پتانسیل در بحران‌ها و حتی محرومیت‌زدایی استفاده کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در روزهای اول وقوع سیل، گفت: در شب‌های پنجم و ششم فروردین بیش از 300 هزار مسافر در شیراز اسکان یافتند و 70 هزار پرس غذا سرو شد و تیم های جهادی و هلال احمر در کمپ های سراسر استان به ارائه خدمات درمانی به مهمانان نوروزی پرداختند و بلافاصله با کمک سایر دستگاه‌ها، بحران سیل را مدیریت کردیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به مساعدت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حادثه سیل اخیر، اظهار کرد: ستاد اجرایی 3 میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان شیراز را مصوب کرد و امروز شاهد تحویل این کمک در قالب لوازم‌خانگی و لوازم‌التحریر و ... هستیم.
رحیمی با بیان اینکه مقرر شد اعتبار مذکور از طریق یک گروه به دست آسیب دیدگان برسد، یادآور شد: مدیریت منابع ستاد به‌خوبی انجام شد ضمن اینکه همه کمک‌های اولیه در 24 ساعت نخست حادثه انجام شد .
استاندار فارس همچنین بیان كرد: در طول دو ماه اخیر خانه‌های سیل‌زدگان گل برداری و شست‌وشو و 207 واحد منزل ترمیم و تعمیر شد.
وی با بیان اینکه اگر در کارها مَنیّت‌ها کنار رود و کار برای رضای خدا انجام شود، بسیار اثرگذار و ماندگار خواهد بود، گفت: این مهم را در سیل شیراز به‌خوبی درک کردم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در سیل استان 700 میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد که ۳۰۰ میلیارد مربوط به باغات استان بود، افزود: در این حادثه ۱۲ هزار واحد مسکونی استان دچار خسارت شدند که بیش از ۵ هزار واحد آن نیاز به بازسازی کامل دارند.
وی با تصریح اینكه اختصاص وام با کارمزد 5 درصد و بلاعوض به سیل‌زدگان از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد، گفت: پس از وقوع سیل یک‌رویه هم بستگی و اتحاد در استان به وجود امد به گونه‌ای که مجموعه دستگاه قضا با حضور به موقع خود برای ارزیابی خسارت ها اقدام کردند، همچنین شهرداری، معاونان و کارکنان این مجموعه در سه شبانه روز تلاش بی وقفه به حل معضلات در مناطق سیل زده پرداختند.
انتهای پیام

captcha