دهه كرامت؛ فرصت افزایش نشاط اجتماعی و تكریم افراد
کد خبر: 3819831
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

دهه كرامت؛ فرصت افزایش نشاط اجتماعی و تكریم افراد

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هماهنگی دهه كرامت كشور با بیان اینكه در ایام دهه كرامت تلاش می‌کنیم هم نشاط اجتماعی افزایش دهیم و هم تکریم افراد، گفت: اگر بخواهیم نشاط اجتماعی در جامعه افزایش یابد باید تک تک افراد جامعه تکریم شوند که در دهه کرامت چنین مسئله‌ای باید رخ دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كشور امروز، 26 خردادماه در نشست مشترک شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور و استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، آیاتی از قرآن كریم درباره پیامبر اكرم(ص) و همچنین خود قرآن را یادآور شد و گفت: خداوند وقتی می‌خواهد قرآن را معرفی كند، آن را شفا و رحمت معرفی می‌كند همچنین تأكید می‌كند كه پیامبر(ص) را جز برای رحمت نفرستاده است پس دین اسلام، دین رحمت است.
وی افزود: تمام دین محبت، رحمت و عشق و ارتباط صمیمی است؛ چون خدا را دوست دارند از او اطاعت می‌کنند و قرآن را چون دوست دارند، آن را تلاوت می‌كنند و چون به ساحت اهل بیت(ع) عشق می‌ورزند آنان را تكریم می‌كنند پس در ایام دهه كرامت نیز باید كارهای خود با همان روالی كه دین معرفی شده است، جلو ببریم.
ارزانی، دهه كرامت را یكی از ثمرات نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: دهه كرامت از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و روز 6 ذی‌القعده نیز تكریم حضرت شاهچراغ(ع) است و این دهه با ولادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد.
وی، جایگاه شعر و فرهنگ و ادب شیراز را یادآور شد و گفت: هر زمان نام شیراز می‌آید ناخودآگاه نامی بزرگانی چون سعدی و حافظ در یادها تداعی می‌شود لذا برنامه‌هایی با این صبغه نیز در ایام دهه كرامت باید اجرا شود.
رئیس شورای هماهنگی دهه كرامت كشور با اشاره به فلسفه نامگذاری این دهه به نام كرامت گفت: حضرت معصومه(س) كه به كریمه اهل بیت(ع) مشهور بودند و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نیز نه تنها اهل ورع و تقوا بلكه بسیار بخشنده و كریم بودند به همین دلیل این دهه به نام دهه كرامت نامگذاری شده است.
وی با تأكید بر اینكه در ایام دهه كرامت تلاش می‌كنیم تا بتوانیم انسجام و هماهنگی بیشتری میان برنامه‌ها ایجاد كنیم، گفت: یک الگوی هدایت و اعتلای فرد، خانواده و جامعه یک الگوی جامعی است که اهل بیت(ع) دارند و آن تکریم است پس در دهه کرامت تکریم می‌کنیم.
ارزانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در جامعه‌ای آسیب‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی کم شود و آن‌ها را ساماندهی كنیم یكی از بهترین مدل‌ها برای این كار همان است كه اهل بیت(ع ) ارائه كرده‌اند و آن تكریم انسان و فرد است.
وی با بیان اینكه در ایام دهه كرامت تلاش می‌کنیم هم نشاط اجتماعی افزایش دهیم و هم تکریم افراد، گفت: اگر بخواهیم نشاط اجتماعی در جامعه افزایش یابد باید تک تک افراد جامعه تکریم شوند که در دهه کرامت چنین مسئله‌ای باید رخ دهد و تمام این جشن‌ها به این مسیر کمک کند.
رئیس شورای هماهنگی دهه كرامت كشور در ادامه با تصریح اینكه 6 كارگروه ذیل این شورا تشكیل شده است، گفت: تلاش شورا کار عملیاتی و اجرایی نیست بیشتر هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی است.
ارزانی با یادآوری شعار امسال دهه كرامت «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت(ع) انتخاب شده است، گفت: تمام روزهای دهه کرامت نامگذاری شده است که هم مناسبت روز هم بیانیه گام دوم انقلاب در آن مدنظر قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha