مشاركت بخشی خصوصی و دولتی در سطح آموزش و پژوهش كم‌رنگ شده است
کد خبر: 3819006
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
حمیدیان:

مشاركت بخشی خصوصی و دولتی در سطح آموزش و پژوهش كم‌رنگ شده است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینكه مشاركت بخش خصوصی و دولتی در سطح آموزش و پژوهش كم رنگ شده است، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، صادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس امروز، ٢٢ خرداد در آیین معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینكه مشاركت بخش خصوصی و دولتی در سطح آموزش و پژوهش كم رنگ شده است، گفت: ظرفیت خوبی در بخش خصوصی در برون سپاری مسائل آموزشی وجود دارد و لذا می‌تواند در این حوزه پیشقدم شود.
وی خطاب به رئیس جدید سازمان صمت استان، بیان كرد: آنچه كه در دوره‌های قبل به خوبی در مبحث جانشین پروری اتفاق افتاده را در دستور كار قرار دهید و در تولید مدیر در سازمان متبوع، اهتمام كنید.
حمیدیان افزود: افتخار نیست كه در زمان تودیع گفته شود كه از ظرفیت‌های قانونی استفاده نشده، بلكه انتظار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رونق تولید در استان است.
سهراب شرفی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس نیز از مسئولان وزارتخانه صمت و و وزیر متبوع جهت انتخاب مدیری جوان از بدنه سازمان صمت فارس تشكر كرد و گفت: تبحر رئیس جدید سازمان می‌تواند ما را در مسیر درست و رو به توسعه قرار دهد.
وی ضمن اعلام آمادگی تشكل‌های تخصصی خانه صمت استان، خواستار تسریع در تفویض اختیاراتی شد كه اخیرا توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به خانه صمت ابلاغ شده است و تاكید كرد كه اگر این مهم در دستور كار قرار گیرد، بخشی از عقب ماندگی‌ها در قافله اقتصادی، جبران خواهد شد.
وی با تاكید بر پرهیز از جزیره‌ای عمل كردن وزارتخانه‌ها در جهت تحقق اهداف، اظهار كرد: اگر یك اجماع حول یك هدف در دولت ایجاد شود، شاهد كاهش بخشی از مشكلات خواهیم بود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس ابراز امیدواری كرد كه در آینده شاهد كاهش جزیره‌ای عمل كردن در دولت برای تحقق رونق تولید باشیم.
سیدمحمود هاشمی، رئیس اتاق اصناف فارس نیز با اشاره به وجود ٢٩ اتاق اصناف شهرستانی، ٦١٠ اتحادیه و ١٦٠ هزار واحد صنفی در استان، گفت: دولت باید حمایت ویژه‌ای از اتاق اصناف داشته باشد.
وی با تصریح بر اینكه گاهی مواقع دولت توان بخش عظیم اقتصادی اتاق اصناف را نادیده می‌گیرد، خواستار توجه جدی دولت به صنوف مختلف شد و گفت: از دولتی‌ها و حاكمیت می‌خواهیم تقویت اتاق اصناف را در دستور كار قرار دهند.
انتهای پیام

captcha