ظرفیت‌های جدیدی را برای تأمین منابع مالی ایجاد كنیم
کد خبر: 3818506
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

ظرفیت‌های جدیدی را برای تأمین منابع مالی ایجاد كنیم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینكه برای پیشبرد برنامه‌های مختلف نمی‌توان فقط به اعتبارات قطره‌چکانی دولت اکتفا كرد، راه گریز از مشكلات تأمین منابع مالی را خلق ظرفیت‌های جدید دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌عسکر نجفی،‌ مدیركل آموزش و پرورش فارس، امروز، 21 خرداد‌ماه در مراسم تکریم و معارفه معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی این اداره‌كل گفت: در حوزه معاونت مدیریت و پشتیبانی نیازمند نگاهی عدالت‌محور هستیم.
وی با بیان اینکه معاونت مدیریت و پشتیبانی باید به مثابه چتری فراگیر عمل و از همه حوزه‌ها به فراخور شایستگی و ظرفیت موجود، حمایت کند، این امر را برای پیشبرد اهداف سازمانی مهم توصیف کرد.
نجفی با یادآوری اینکه توزیع منابع، فقط وظیفه معاونت پشتیبانی نیست، گفت: اگرچه توزیع صحیح منابع اهمیت دارد اما تأمین منابع آن هم در این شرایط، کاری دشوار است.
وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی آموزش ‌و پرورش در تأمین منابع مورد نیاز، راه گریز از چنین مشکلاتی را خلق ظرفیت‌های جدید دانست و گفت: باید تنوع تأمین منابع مالی داشته باشیم و نباید به اعتبارات قطره‌چکانی دولتی اکتفا کنیم و این خود باید به‌عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گیرد.
نجفی، یکی از مهم‌ترین عوامل پویایی یک سیستم را نیروی انسانی معرفی كرد و گفت: باید توجه ویژه به این عامل در دستور کار قرار گیرد چرا که بهره‌وری سیستم منوط به بانشاط و باانگیزه بودن نیروی انسانی است و توانمند بودن نیروی انسانی باعث تقویت ساختار سازمانی می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: معاون پشتیبانی باید از راهکارها، خلاقیت‌ها و ابتکارات خود برای افزایش انگیزه نیروی انسانی استفاده کند و با تزریق منابع مناسب باعث افزایش انگیزه شود.
وی با تأکید بر اینکه نباید فقط به اعتبارات و ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم، لزوم استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی را متذکر شد و ادامه داد: نمونه بسیار روشن این موضوع را در بحث خیرین مدرسه‌ساز می‌بینیم؛ اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند آموزش‌وپرورش نمی‌توانست مشکلات فضای آموزشی را حل کند.
نجفی اضافه کرد: در کنار این، قوانین مترقی و کارآمدی مثل قانون شورای آموزش و پرورش نیز وجود دارد که ظرفیت‌های خوبی را برای استفاده در دستگاه‌های خارج از آموزش‌وپرورش ایجاد کرده است.
یادآور می‌شود، در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات غلامعلی حق‌شناس، بهنام حیدری به عنوان معاون جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس معرفی شد.
انتهای پيام

captcha