نظام تعلیم و تربیت متناسب با نیازهای روز پیش نرفته است
کد خبر: 3818278
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

نظام تعلیم و تربیت متناسب با نیازهای روز پیش نرفته است

گروه اجتماعی ــ مدیركل آموزش و پرورش فارس معتقد است كه نظام تعلیم و تربیت كشورمان متناسب با نیازهای روز پیش نرفته و در جهت‌گیری دچار اشتباه شده است زیرا بیشتر انرژی در این حوزه فقط برای آموزش صرف شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکرنجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 20 خردادماه در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره شاهد و امور ایثارگران این اداره‌كل و در جمع مدیران مدارس شاهد استان، گفت: خروجی نظام تعلیم و تربیت چندان توانمند نیست و فارغ‌التحصیلان از مهارت‌های لازم برای حضور مؤثر اجتماعی برخوردار نیستند.
وی افزود: وجود آسیب‌های اجتماعی متعدد در سطح جامعه بیانگر لزوم توجه بیشتر به امر تعلیم و تربیت و آموزش مهارت‌های لازم برای تربیت یک شهروند توانمند در جنبه‌های مختلف است.
نجفی اظهار كرد: تعلیم و تربیت ما متناسب با نیازهای روز پیش نرفته و در جهت‌گیری دچار اشتباه شده است، چراکه بیشتر انرژی در این حوزه برای آموزش تنها مصرف‌ شده است و این در حالی است که برای تربیت یک نسل توانمند باید به همه جنبه‌های تربیتی آن توجه کرد.
وی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین برای پاسخگویی به ابعاد مختلف تربیتی افراد جامعه و دانش‌آموزان، گفت: در این سند به ساحت‌های مختلف تربیتی اشاره ‌شده است که می‌تواند نیازهای افراد جامعه را به کسب مهارت‌های مختلف زندگی تأمین کند.
مدیركل آموزش و پرورش فارس بر لزوم ایجاد چرخش تحول‌آفرین در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: این چرخش‌ها در سند تحول بنیادین پیش‌بینی‌شده و مدیران به‌عنوان رهبران آموزشی مدارس، در اجرای این سند و ایجاد چرخش‌های تحول‌آفرین نقش ویژه‌ای دارند، چراکه در تماس مستقیم با دانش‌آموزان هستند.
وی خطاب به مدیران مدارس گفت: مهم‌ترین خواسته ما این است که باید نوع نگاه خود را به‌نظام تعلیم و تربیت تغییر داده و تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و پیوند فرایندهای تربیتی با خانواده‌ها، به آموزش مهارت‌های زندگی در دانش آموزان توجه کنیم و فضای مدارس را به فضایی با نشاط و شاداب تبدیل کنیم.
مدیركل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برای اجرای این مهم نیازمند مدیران تحول‌گرا هستیم که در سند تحول بنیادین نیز به این مهم توجه ویژه شده است.
نجفی همچنین بر لزوم ارزیابی مدارس شاهد با رویکرد سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: مدارس شاهد ویترین آموزش‌وپرورش است و برای کیفیت‌بخشی به مدارس شاهد باید استانداردهای لازم در این مدارس رعایت شود.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات علیرضا مختاری، رئیس سابق اداره شاهد و امور ایثار گران آموزش‌ و پرورش فارس که بازنشسته شد، قدردانی و سید احمد حسینی به سمت رئیس جدید این اداره منصوب شد.
انتهای پیام

captcha