راه‌اندازی سینمادانش‌آموز برای نخستین بار در شیراز
کد خبر: 3818274
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

راه‌اندازی سینمادانش‌آموز برای نخستین بار در شیراز

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از راه‌اندازی سینمادانش‌آموز به عنوان یکی از طرح‌های ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس امروز، 20 خردادماه از راه‌اندازی سینما دانش‌آموز به عنوان یکی از طرح‌های ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال در شیراز خبر داد و گفت: بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان ایرانی و خارجی با محتوای تربیتی برای دانش‌آموزان شیرازی مهیا شده است که می‌توانند این فیلم‌ها را با اولیای خود تماشا کنند.
وی با تأکید بر لزوم رفع دغدغه خانواده‌ها درباره فیلم‌هایی که متناسب با سن دانش‌آموزان و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نیست، گفت: سازمان دانش‌آموزی فارس با همکاری بخش خصوصی و در راستای تربیت اجتماعی اقدام به راه‌اندازی سینمادانش‌آموز کرده است.
كلاری ادامه داد: سینما قابلیت و ظرفیت آموزش و تربیت را دارد از این رو با توجه به رسالت سازمان دانش‌آموزی در زمینه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و با کمک بخش خصوصی بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان از دنیای سینما برای این طرح انتخاب شده است.
وی افزود: فیلم‌ها با محتوای تربیتی انتخاب شده و دانش‌آموزان با دیدن این فیلم‌ها اعتماد به نفس، تاب‌آوری، نظم فردی و اجتماعی، قدرت نه گفتن، دوست‌یابی، هوش اجتماعی را که از منش‌های تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی است، فرا می‌گیرند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس زمان شروع اکران فیلم‌ها را از 15 تیرماه اعلام کرد و افزود: نکته‌قابل توجه در این طرح همکاری اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش فارس است که پس از اکران هر فیلم، دو مشاور به منظور افزایش اثرگذاری فیلم بر مخاطبان با حضور در سالن به نقد و بررسی اهداف و پیام فیلم می‌پردازند.
کلاری اظهار كرد: با هماهنگی صورت گرفته با ادارات آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شیراز، در هر ناحیه یک سالن نمایش در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان می‌توانند با هماهنگی سازمان دانش‌آموزی هر ناحیه اقدام به تهیه بلیت فیلم‌ها کنند.
وی اظهار كرد: سینما دانش‌آموز و راه‌اندازی آن شروعی جدید برای ورود به مباحث آموزشی از طریق فیلم و هنر هفتم است و سازمان دانش‌آموزی فارس طرح‌ها و ایده‌های جذاب‌تری برای تکمیل این طرح دارد که در آینده‌ای نزدیک به اجرا خواهد گذاشت.
انتهای پیام

captcha