جامعه نیازمند امنیت فرهنگی و روانی است
کد خبر: 3818012
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

جامعه نیازمند امنیت فرهنگی و روانی است

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینكه جامعه نیازمند امنیت فرهنگی، روانی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: اگر یكی از این مؤلفه‌ها محقق نشود، مسلماً سایر موضوعات را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، غلامرضا فرمانی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهر امروز، 19 خردادماه در جمع اعضای شورای معتمد پلیس و فرماندهان کوپ گفت: کوپ‌ها باید مهم‌ترین اولویت خود را اجرای مستمرشورای معتمد پلیس و رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع قرار دهند و با جدیت و تلاش بسیار برای نیل به هدف نهایی گام بردارند.
وی افزود: تولید امنیت پایدار نیازمند مشارکت و همدلی تمامی دستگاه‌های دولتی و شهروندان عزیز است و پلیس به عنوان سردمدار ایجاد امنیت با تمام توان و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص تلاش دارد تا نظم و امنیت را در جامعه نهادینه كند.
فرمانده انتظامی شهرستان مهر، رمز موفقیت پلیس را تلاش مضاعف و احساس مسئولیت آنان دانست و توجه جدی به اجرای شورای معتمد پلیس را برای جلوگیری از بروزآسیب‌های اجتماعی از جمله اقدامات مهم پلیس در راه رسیدن به موفقیت در مأموریت‌ها عنوان کرد.
فرمانی افزود: جامعه نیازمند امنیت فرهنگی، روانی، اقتصادی و اجتماعی است و اگر یکی از این فاکتورها محقق نشود مطمئنأ سایر موضوعات را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود به نحو احسن، در سایر موضوعات اجتماعی مداخله خواهد کرد تا تمامی زوایای امنیت را به شهروندان هدیه كند و از انجام وظایفی که مختص سایر سازمان‌های دولتی است شانه خالی نکرده و مشارکت خود را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.
فرمانده انتظامی شهرستان مهر یادآور شد: این شورا باید خواسته‌های مردم را در زمینه مدیریت آسیب‌ها به پلیس انتقال داده تا ما بتوانیم بهتر به مردم خدمت کنیم.
فرمانی با اشاره به اینكه شورای معتمد پلیس پل ارتباطی بین جامعه و نیروی انتظامی است، گفت: مردم می‌توانند با مطرح كردن مسائل و مشكلات خود در جلسات شوراهای معتمد، به كاهش و پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی محلات كمك كنند.
وی، اولویت پلیس را حفظ نظم و امنیت شهروندان عنوان كرد و افزود: باید برای ارتقای سطح امنیت اجتماعی از توان مردمی استفاده كرد.
فرمانی با اشاره به اینكه امنیت در مرحله اول باید توسط پلیس محله تامین شود، گفت: افراد ساكن در محلات نباید نسبت به مسائل پیرامونی خود بی تفاوت باشند.
این مقام انتظامی با تاكید بر اینكه همه شهروندان باید اتفاق‌های محلات خود را زیر نظر داشته باشند، گفت: شهروندان مهمترین ركن حفظ امنیت محلات هستند.
وی در پایان خطاب به متولیان شورای معتمد پلیس گفت:هر کدام از شهروندان باید خود را یک پلیس بدانند و در قبال مسائل و معضلات اجتماعی احساس مسئولیت کنند و با مشارکت سازنده، پلیس را در ایجاد احساس امنیت در جامعه یاری رسانند.
انتهای پیام

captcha