فقیه عامل، مردم را از رحمت خدا ناامید نمی‌كند
کد خبر: 3818009
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

فقیه عامل، مردم را از رحمت خدا ناامید نمی‌كند

گروه معارف ـ امام جمعه جهرم گفت: با توجه به ویژگی‌های یک عالم تمام عیار از دیدگاه نهج‌البلاغه، فقیه واقعی و عامل کسی است که مردم را از رحمت خداوند ناامید و مأیوس نمی‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر، امام جمعه جهرم شب گذشته، 18 خردادماه در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‌الله سید عبدالرسول شریعتمداری جهرمی که در مسجد حاج عبدالله این شهرستان برگزار شد، به برشمردن ویژگی‌های علمای اسلام پرداخت و گفت: با توجه به ویژگی‌های یک عالم تمام عیار از دیدگاه نهج‌البلاغه، فقیه واقعی و عامل کسی است که مردم را از رحمت خداوند ناامید و مأیوس نمی‌کند.
وی افزود: مرحوم آیت‌الله عبدالرسول شریعتمداری از لحاظ علمی بسیار والا و درخشان بود که متأسفانه نه تنها در شهر جهرم بلکه در حوزه علمیه قم نیز قدر این گوهر گران بها دانسته نشد.
امام جمعه جهرم، تواضع و مردم‌داری را شاخصه ویژه آیت‌الله شریعتمداری عنوان کرد و ادامه داد: تبلیغ مبانی اهل‌بیت(ع) و بازگشت به سوی قوم خود برای انذار مردم از ویژگی‌های آیت‌الله شریعتمداری بود که تا واپسین روزهای عمرش بر آن پایبند بود.
مدبر بیان کرد: این عالم بزرگ در جهرم، قم و نجف از محضر علمایی همچون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، شهید صدوقی، بروجردی، محقق داماد، حکیم، خوئی و... بهره گرفت.
امام جمعه جهرم اظهار كرد: عطش علم و معرفت در وجود آیت‌الله شریعتمداری سبب شد تا وی عازم حوزه علمیه نجف شود و از محضر علمای بزرگ تشیع بهره گیرد.
وی یادآور شد: این عالم مجاهد پس از بهره‌گیری از علمای نجف با اجازه اجتهاد از مراجع تقلید و اجازه روایت از بزرگان دین به حوزه علمیه قم بازگشت .
بنا بر این گزارش، مرحوم آیت‌الله حاج سید عبدالرسول شریعتمداری جهرمی، فرزند حجت الاسلام میزرا سید محمّد لی شریعتمداری مشهور به حاج فاضل، متولد ۱۳۰۸ جهرم دارای تحصیلات عالی حوزوی در شهرهای جهرم، شیراز، قم و نجف اشرف تا درجه‌ اجتهاد بود. آیت‌الله شریعتمداری نوه دختری آیت‌الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری و داماد حجت‌الاسلام سید یحیی نجفی (روانبخش) بود.
وی با بهره‌گیری از استعداد و ذکاوتی ذاتی به مقام اجتهاد رسید و اجازه اجتهاد را از آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی دریافت کرد و از آیات عظام خوئی و محقق داماد و شیخ آقا بزرگ تهرانی نیز اجازاتی دریافت کرد.
یادآور می‌شود، مرحوم آیت‌الله سیدعبدالرسول شریعتمداری جهرمی از مفاخر علمی و فقهی حوزه علمیه قم در سال ۱۳۹۰ در سن ۸۲ سالگی بر اثر بیماری در قم دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام

captcha