شرکت‌های دانش‌بنیان از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کنند
کد خبر: 3817984
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
آیت‌الله دژکام:

شرکت‌های دانش‌بنیان از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کنند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمنان کشور ما را تحریم زیادی کرده‌اند اما این مسئله می‌تواند از سوی دیگر برای ما فرصتی باشد، گفت: در این میان شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان باید این تهدید را فرصت حساب کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، ظهر امروز، 19 خردادماه در جلسه بررسی چالش‌های فعالیت نخبگان و موانع تولید دانش‌بنیان در فارس گفت: باید توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی تنها سیاسی نبود بلکه اجتماعی و اقتصادی هم بود و اگر می‌خواهیم ادامه مسیر دهیم باید بسیاری از مسائل در جامعه تغییر کند.
وی با اشاره به برگزاری این جلسه گفت: در ضمن برگزاری این جلسات ضمن اینکه تبادل اطلاعات می‌کنیم، یاد می‌گیریم که چه کار باید انجام دهیم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تغییر اجتماعی نتیجه افزایش آگاهی است، گفت: نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشیم این است که تحول اجتماعی مسلماً زمان بر است و به نظر می‌آید که هیچ اتفاقی نمی‌افتد در صورتی که کار دارد انجام می‌شود و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم و جلو برویم تحولات اقتصادی و اجتماعی را تسریع می‌کنیم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در راستای این تحولات نیاز به اشتراک مساعی داریم یعنی هر کدام که در حال انجام کار هستیم باید ارتباطات خود را بیشتر کنیم تا این تلاش‌ها به یکدیگر بپیوندد و در عرصه‌های مختلف فرصتی فراهم شود تا کسانی که خدماتی ارائه می‌دهند اعم از مسئولان دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان و پارک فناوری درگیر این مسئله شده و دیدگاه‌ها و مشکلات خود را بیان کنند چرا که اشتراک مساعی در این فضا رخ می‌دهد.
وی با تصریح اینکه باید به دنبال هماهنگ کردن این فعالیت‌ها باشیم، گفت: یکی از اهداف این جلسه آن است که این هماهنگی‌ها را ایجاد کنیم.
آیت‌الله دژکام اظهار کرد: اگر بناست در کشورمان تغییراتی ایجاد شود باید از کسانی که برند و لایسنس متعلق به آنهاست قطع امید کنیم؛ اینکه می‌گوییم گاهی می توانیم تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم در واقع همین است.
وی با تصریح اینکه دشمنان کشور ما را تحریم زیادی کرده است اما این مسئله می‌تواند از سوی دیگر برای ما فرصتی باشد، گفت: در این میان شرکت‌های تولیدی دانش بنیان باید این تهدید را فرصت حساب کنند و این فرصت‌ها را با قطع امید از خارج از کشور طی کنیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأکید بر اینکه جلسات این چنینی را ادامه خواهیم داد و رها نمی‍‌کنیم، گفت: می‌خواهیم فضاهای آموزشی را در تمدن ایرانی اسلامی خود به جایی برسانیم که نقش مهمی ایفا کنند و این حرکت باید با کمک مدیران دانشگاه‌ها شکل گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح پیشنهادی اکو سیستم کارآفرینی استان فارس از سوی بنیاد نخبگان استان گفت: توانمندی این طرح در فارس وجود دارد و باید آن را تقویت کنیم که البته این مسئله نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف و مرتبط دارد.
انتهای پیام

captcha