ارزش‌های دینی و انقلابی با زبان هنر ترویج یابد
کد خبر: 3817123
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

ارزش‌های دینی و انقلابی با زبان هنر ترویج یابد

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: بهره گیری از زبان هنری به دلیل اثرگذاری آن بهترین راه برای ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی است.

ارزش‌های دینی و انقلابی با زبان هنر ترویج یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز دوشنبه 13 خردادماه در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی و کنگره‌ی علمی – هنری میرعلی تبریزی،‌ با بیان اینکه یکی از شیوه‌های جذب جوانان در برهه کنونی سوق دادن آنها به سوی هنر است گفت: کشف استعداد ها و علایق جوانان و همچنین توجه به مهارت های آنها اوقات فراغت آنها اثرگذار خواهد کرد.
وی افزود: فعالیت‌های هنری باید به واسطه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این اماکن مقدس گسترش یابد و در کنار آن باید از شیوه‌های مختلف و علی‌الخصوص ابزار تاثیرگذار هنر برای جذب جوانان به مسائل اعتقادی و دینی بهره گرفت.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به حضور خود در مسجد استاد و شاگرد تبریز و دیدار با جوانان مسجدی کانون فرهنگی هنری آیت‌الله مولانا گفت: این مجموعه نمونه بارز از شور و اشتیاق جوانان در امور فرهنگی و هنری است که در مسجد با ابزار های مختلف زمینه جذب جوانان را فراهم کرده است.
امام جمعه تبریز، در ادامه با اشاره به حوزه سینما و تئاتر در جذب جوانان گفت: در بحث سینما و تئاتر، تجربه نشان داده است که هر زمان محتوا ارزشمند بوده توانسته نظر مخاطب را جلب کرده و تاثیرگذار باشد.
وی تاثیرگذاری هنر نمایش در میان نسل جوان و نوجوان علی‌الخصوص دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و افزود: تئاتر می‌تواند با تقویت محتوا و مضمون، نسل جوان و نوجوان را به سمت ارزشهای دینی و اسلامی سوق دهد.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به پیشنه‌ غنی تبریز در عرصه‌ی هنر خوشنویسی گفت: هنرمندان فرهیخته و بزرگی در حوزه هنر خوشنویسی در تبریز زیسته و بر بالندگی این هنر افزوده‌اند و امروز باید تدبیری اندیشیده شود تا تبریز جایگاه واقعی خود در هنر خوشنویسی را باز یابد.
وی برگزاری جشنواره‌ها و کنگره‌های مختلف هنری را محمل مناسبی برای معرفی پیشینه‌ی هنری و فرهنگی استان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب،‌تصریح کرد: مقام معظم رهبری علیرغم مشغله‌ فراوان هرگز از مطالعه و مقوله‌های فرهنگی و هنری غافل نبوده‌اند و وقت بسیاری را برای این موضوع اختصاص می‌دهند و این امر نشان‌دهنده‌ی توجه ایشان به مسائل فرهنگی و هنری است.
وی تاکید کرد: این توجه جدی ایشان به مسائل فرهنگی و هنری باید سرلوحه‌ی امور برای مسئولین و اهتمام جدی برای تعمیق و تقویت فعالیتهای فرهنگی باشد.

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در ادامه با بیان این‌که موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ نوعی آفت است گفت: فعالیت‌‌های قرآنی جزء برنامه هایی است که سوی نهادهای مختلف، ارشاد، اوقاف، تبلیغات اسلامی و ... موازی کاری‌هایی می‌شود
وی با تاکید بر این‌که مشکلات حوزه‌‌ قرآن باید پیگیری و برطرف شود، گفت: انتظار داریم چاره‌ای به این امر اندیشیده شود و بودجه فرهنگی با موازی‌کاری و هدر رفت منابع مالی مواجه نشود
انتهای پیام

captcha