هشدار نخست‌وزیر پاکستان از بروز جنگ در خلیج فارس
کد خبر: 3814705
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

هشدار نخست‌وزیر پاکستان از بروز جنگ در خلیج فارس

گروه بین‌الملل ــ نخست‌وزیر پاکستان به دنبال دیدار وزیر خارجه ایران در اسلام‌آباد (پایتخت این کشور) نسبت به خطر بروز جنگ در خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از «دید» افغانستان؛ عمران‌خان (نخست‌وزیر پاکستان) در بیانیه‌ای نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه هشدار داد و گفت که جنگ راه‌حل مشکل نیست.

دفتر نخست‌وزیر پاکستان در این بیانیه گفته است: عمران‌خان تأکید دارد که تشدید تنش‌ها در منطقه ناپایدار فعلی به نفع هیچ کس نیست و در این وضعیت همه طرف‌ها باید حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.

با این حال، محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه ایران) در پایان سفر دو روزه‌اش به اسلام‌آباد گفته است که اتهامات آمریکا علیه تهران، تنش‌ها را افزایش داده و این اقدامات همچنان تهدیدی برای صلح و ثبات در جهان است.

گفتنی است، روابط ایران و پاکستان با وجود اختلاف‌هایی درباره نحوه برخورد با گروه‌های تروریستی فعال در مرز دو کشور طی ماه‌های اخیر و به ویژه پس از سفر اخیر نخست‌وزیر پاکستان به تهران در حال بهبود است.

همزمان با ادامه رایزنی‌های بین‌المللی برای کاهش تنش در خلیج فارس، دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) طی روز جمعه 3 خرداد (24 مه) از اعزام حدود 1500 نیروی نظامی به منطقه خاورمیانه خبر داده و همزمان ارتش آمریکا در این روز سپاه پاسداران ایران را به دخالت مستقیم در حمله به چهار نفتکش در ساحل امارات عربی متحده متهم کرده است.

انتهای پیام

captcha