درخواست تحقیق درباره آتش‌سوزی مسجدی در آلمان
کد خبر: 3814703
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

درخواست تحقیق درباره آتش‌سوزی مسجدی در آلمان

گروه بین‌الملل – انجمن مسلمانان ترک‌تبار آلمان (IGMG) خواستار تحقیق درباره حمله خرابکارانه روز گذشته به مسجدی در غرب این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ «کمال ارگون»، رئیس انجمن مسلمانان ترک‌تبار آلمان (IGMG)، در بیانیه‌ای تأکید کرد: از مسئولان درخواست می‌کنیم تحقیقی فوری و کامل را انجام دهند تا عاملان این حادثه شناسایی و مجازات شوند.

مسجد متعلق به این انجمن که در شهر هاگن (Hagen)، در غرب آلمان واقع است، پس از اینکه روز گذشتنه فردی ناشناس سطل­های زباله مقابل آن را آتش زد، خسارت زیادی به آن وارد شد.

در سالهای اخیر با ظهور احزاب راست‌گرای افراطی که درباره خطر بحران پناهجویان و افزایش تروریسم در آلمان تبلیغات زیادی به راه انداخته‌اند، این کشور شاهد افزایش اسلام‌هراسی بوده است.

سال گذشته پلیس آلمان، 813 مورد جرم ناشی از تنفر علیه مسلمانان را ثبت کرد. همچنین حداقل 54 مسلمان سال گذشته در این کشور هدف حمله قرار گرفتند که بیشتر این حملات از سوی طرفداران احزاب راست‌گرا بود.

یادآئر می‌شود آلمان با 81 میلیون نفر جمعیت حدود 4.7 میلون نفر مسلمان دارد که  پس از فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان را در کشورهای اروپای غربی دارد.
انتهای پیام
captcha