ضرورت تهیه بسته‌های محتوایی متناسب با شعار نمایشگاه قرآن/ بار محتوایی و علمی نمایشگاه برتر از سال گذشته است
کد خبر: 3814621
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
سلیمی تأکید کرد:

ضرورت تهیه بسته‌های محتوایی متناسب با شعار نمایشگاه قرآن/ بار محتوایی و علمی نمایشگاه برتر از سال گذشته است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خادم قرآن کریم درباره شعار «قرآن، معنای زندگی» در این دوره از نمایشگاه قرآن و نبود بسته‌های مفهومی متناسب با این شعار، بیان کرد: اهتمام به توزیع چنین بسته‌هایی از ملزومات نمایشگاه قرآن است.

ضرورت تهیه بسته‌های محتوایی متناسب با شعار نمایشگاه قرآن/ بار محتوایی و علمی نمایشگاه برتر از سال گذشته است

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره جایگاه نمایشگاه بین‌المللی قرآن میان مردم، گفت: راه تکامل و تعالی و ارتقا تا خداوند باز است و هیچ‌گاه بسته نیست. هرگز نمی‌توانیم در خصوص پدیده‌های مختلف فرهنگی به ویژه امور قرآنی، این دریای بیکران و ژرف ادعا کنیم، مسابقه و یا نمایشگاهی و ... برگزار می‌کنیم، به اوج خودش رسیده است، بلکه همیشه این پرواز ادامه دارد.
وی با اشاره به بار محتوایی و علمی والاتر امسال نمایشگاه قرآن در مقایسه با سال گذشته، ادامه داد: اگر بتوانیم کاری کنیم که از مجموعه دیدگاه‌ها، نظریات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همه مؤسسات قرآنی و همه آحاد علاقه‌مند به قرآن در کشور، ولو اینکه در مؤسسه، سازمان و نهادی مسئولیت نداشته باشند، استفاده کنیم، مردم عشق می‌ورزند و به این عرصه علاقه‌مند می‌شوند و این می‌شود که مردم با زبان روزه به نمایشگاه قرآن بیایند و شاهد دیدن تجلیات قرآن باشند.
این خادم قرآن اضافه کرد: خوب است که همه ما، اعم از دست‌اندرکاران و اصحاب رسانه، به این نکته فکر کنیم و همه این حرکات را به طرف استنتاج منطق مبتنی بر تبیین سبک زندگی قرآنی سوق دهیم. با این کار قطعاً خداوند عنایاتش را شامل حال ما می‌کند و شاهد کمتر شدن ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی و افزایش روحیه نشاط و ایمان و سوق دادن مردم به طرف زندگی که قرآن از آن به عنوان حیات طیبه و زندگانی پاک و شرافت‌مندانه نگاه می‌‌کند.
وی درباره شعار این دوره نمایشگاه «قرآن، معنای زندگی» و نبود بسته‌های مفهومی متناسب با این شعار بیان کرد: برای انتخاب نام از سویی نیازهای جامعه و از سوی دیگر تنوع و تکثر دیدگاه‌های مردم به گونه‌ای است که انتخاب اسم برای آن را سخت‌تر می‌کند. اما در این مقطع بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم که ارزش‌های قرآنی در زندگی عملی خودمان در کف جامعه متجلی شود و این شعار را می‌پسندم و ثانیاً اطلاع ندارم که مفاهیم و نمادها و محتوای متناسب با این شعار فراهم شده است یا خیر؟ اما این دیدگاه را به عنوان یک ضرورت و یکی از ملزومات این نمایشگاه قرآن معرفی می‌کنم.
یادآور می‌شود بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، معنای زندگی» تا نیمه شب چهارم خردادماه در محل مصلای امام خمینی(ره) برپاست.
انتهای پیام

captcha