فعالیت‌های جهاددانشگاهی می‌تواند پاسخگوی نیازهای اشتغال‌زایی باشد
کد خبر: 3814120
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
رحیمی:

فعالیت‌های جهاددانشگاهی می‌تواند پاسخگوی نیازهای اشتغال‌زایی باشد

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با تأکید بر لزوم توجه به مبحث اشتغالزایی گفت: نیاز امروز ما ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی‌های سرزمینی است که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این حوزه می‌تواند پاسخگو باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 2 خردادماه در دیدار با حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور که به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این نهاد در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود و قابل استفاده استان، گفت: در فارس پتانسیل‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داریم که باید عملیاتی‌ترین و زودبازده‌ترین راه را برای استفاده از این ظرفیت ها اجرایی کنیم و برای آن برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت طراحی کنیم.
وی بر تمرکز بر حوزه کشاورزی به عنوان برنامه‌ای کوتاه مدت که پاسخ مثبتی دارد هم اشاره کرد و افزود: نیاز امروز ما ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی‌های سرزمینی است که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این حوزه می‌تواند پاسخگو باشد.
استاندار فارس خواستار ارائه طرح نهایی و عملیاتی جهاددانشگاهی در حوزه گل محمدی و گیاهان دارویی معطر شد و افزود: در این طرح باید انتظار طرفین مشخص شود تا در یک برنامه زمان‌بندی شده معین، کار را پیش ببریم.
رحیمی همچنین در بخشی از سخنانش به توانمندی‌های فارس در زمینه پزشکی به عنوان استانی مطرح در کشور و دنیا اشاره و با بیان اینکه فارس رتبه اول پیوند کبد دنیا در سال 97 را به خود اختصاص داد، گفت: با توجه قابلیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های ناباروری، سرطان، سلول درمانی، زخم و ...فارس نیز می‌تواند در این بخش‌ها، پشتیبان حوزه درمانی جنوب کشور با همکاری جایم مجموعه باشد.
وی همچنین با بیان اینکه فارس در حوزه‌های فنی و مهندسی، فعالیت‌های گسترده‌ای از نفت و گاز و پتروشیمی را بر عهده دارد که در زمینه علمی و عملیاتی اثر گذار است، به ظرفیت‌های استان فارس در صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: فارس استان دوم این حوزه در سنگ‌های تزیینی و استان اول خاک نسوز کشور محسوب می‌شود.
استاندار فارس ادامه داد: اخیراً در تفاهم‌نامه‌ای که با ایمیدور به امضا رسیده مقرر شده فارس در ارائه راهکارهای معاون کشف شده و غنی‌سازی آن‌ها همکاری کند که قطعاً در این زمینه به دانش فنی نیازمندیم.
وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز بیش از 5 اثر ثبت جهانی و سه هزار اثر ثبت شده ملی داریم که اخیرا دو محور ساسانی و هخامنشی نیز به ثبت رسید.
رحیمی با تاکید بر اینکه اشتغال و کارآفرینی را به شکل ویژه هم دنبال خواهیم کرد و هم در صورت وجود برنامه عملیاتی در این حوزه استقبال می‌شود، گفت: با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری در آینده‌ای نزدیک کارخانه نوآوری و پارک دیجیتال فارس راه‌اندازی خواهد شد.
وی خواستار ارائه طرح در زمینه‌های مهندسی و علوم پایه کاربردی به جهت تربیت هر دانشجو یک شاغل و کارآفرین شد و اظهار کرد: در اشتغال خانگی نیز جا برای کار در استان فارس بسیار زیاد است. کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه کارگروه اشتغال استان در این زمینه می‌توانند به شرط داشتن برنامه عملیاتی، خدمات خوبی را ارائه کنند.
استاندار فارس همچنین با تشریح اجمالی قابلیت‌های این استان در بحث گیاهان داوریی در دو بخش کشت و جمع آوری از گذشته‌های دور تاکنون، گفت: انواع گل‌های وحشی و پرورشی در باغ‌های استان موجود است که امکان کشت مشخص آنها وجود دارد.
رحیمی ضمن اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان برای همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی فارس و کشور، خواستار تشکیل کمیته‌ای اجرایی برای پیگیری تفاهم‌نامه منعقد شده بین این دو نهاد شد و گفت: امید است با تشکیل این کمیته شاهد اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده باشیم.
انتهای پیام

captcha