مقوله فرهنگ را فراموش كرده‌ایم/ درب مساجد تاریخی برای عموم باز باشند
کد خبر: 3813826
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

مقوله فرهنگ را فراموش كرده‌ایم/ درب مساجد تاریخی برای عموم باز باشند

گروه فرهنگی ــ هنرمند پیشكسوت سینما، تئاتر و تلویزیون كشورمان از بی‌توجهی به مقوله فرهنگ انتقاد كرد و گفت: به مقوله فرهنگ هیچ توجهی نداریم و سؤالی كه باید بپرسیم این است كه امروز در كجای فرهنگ قرار گرفته‌ایم و جایگاه سینمای ما در آن كجاست.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی فقیه، هنرمند پیشكسوت سینما، تئاتر و تلویزیون كشورمان، شب گذشته، 31 اردیبهشت‌ماه در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و چهارمین جشنواره قرآنی «طهورا» دانشگاه شیراز از عدم توجه به مقوله فرهنگ انتقاد كرد و گفت: به مقوله فرهنگ هیچ توجهی نداریم در صورتی كه انقلاب ما یك انقلاب فرهنگی بود.
وی با طرح این سؤال كه امروز در كجای فرهنگ قرار داریم و جایگاه سینمای ما در این فرهنگ كجاست، افزود: در هیچ دینی به جز اسلام به هنر توجه ویژه نشده است و به هیچ دینی جز اسلام دین فرهنگی اطلاق نمی‌شود.
فقیه با بیان اینكه در بسیاری از موزه‌های دنیا اكثراً آثار هنری دوره‌های اسلامی نشان داده می‌شود، گفت: در موزه‌های بزرگ دنیا آثار هنرهای دوره اسلامی در میان سایر آثار می‌درخشند.
این هنرمند پیشكسوت كشورمان ادامه داد: هنرهای اسلامی در شهر و دیارمان يعنی شيراز نیز بسیار مشاهده می‌شوند كه نمونه‌های آن را در مساجد تاریخی نظیر جامع عتیق، نو، مشیر و غیره مشاهده می‌كنیم.
وی با تأكید بر اینكه آثار هنرهای اسلامی باید در معرض دید عموم قرار گیرند، گفت: یكی از مكان‌هایی كه هنر دوره اسلامی به خوبی در آن نمایش داده می‌شود، مسجد جامع شهدا یا همان مسجد نو است اما امروز متأسفانه درب‌های آن به روی عموم مردم بسته شده است در صورتی كه باید درب‌های مسجد تاريخی باز باشد تا همگان بتوانند آثار هنرهای اسلامی را ببینند.
فقیه یادآور شد: تمام مساجد تاریخی شیراز چند درب داشتند برای اینكه هر كسی بتواند در داخل‌ آن‌ها عبور و مرور كند و روح معنویت به افراد القا شود.
انتهای پیام

captcha