گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآنی دانشجویان و «طهورا ۴» در شیراز
کد خبر: 3813811
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآنی دانشجویان و «طهورا ۴» در شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و جشنواره قرآنی «طهورا ۴» در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و چهارمین جشنواره قرآنی «طهورا» ویژه دانشجویان، كاركنان و اساتید دانشگاه شیراز شب گذشته، 31 اردیبهشت‌ماه در تالار حكمت این دانشگاه برگزار شد.
سیدمجتبی واعظی، معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه شیراز در حاشیه این مراسم گفت: دو رویداد فرهنگی در این مراسم اجرا شد كه یكی اختتامیه چهارمین جشنواره قرآنی «طهورا» و دیگری نیز اختتامیه بخش دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه است.
وی با یادآوری اینكه جشنواره قرآنی «طهورا» از ابتكارات دانشگاه شیراز و مختص این دانشگاه است، گفت: این جشنواره را از سال 94 تاكنون در دانشگاه شیراز اجرا كرده‌ایم كه هر سال بخش‌های مختلف آن بر روی یك سوره تمركز دارند.
واعظی ادامه داد: سال اول سوره یوسف، سال دوم سوره اسراء، سال سوم سوره انبیا و سال چهارم نیز سوره فرقان به عنوان سوره برگزیده جشنواره طهورا انتخاب شده بود.
معاون دانشگاه شیراز با بیان اینكه جشنواره «طهورا» در 8 بخش و سه محور اصلی ادبی، هنری و پژوهشی برگزار شده است، گفت: در بخش شفاهی شامل قرائت و حفظ قرآن، بخش ادبی شامل شعر و داستان، بخش پژوهشی شامل مقاله‌نویسی و پایان‌نامه، بخش مجازی شامل برگزاری مسابقات هفتگی، بخش هنری شامل خوشنویسی، عكاسی و نقاشی، بخش كتابخوانی شامل برگزاری كارگاه و نشست‌‌های قرآنی بودند.

مشاركت 160 نفر در جشنواره طهورا
وی از مشاركت 160 نفر از دانشجویان، كاركنان و اساتید دانشگاه شیراز در جشنواره قرآنی «طهورا 4» خبر داد و به جشنواره قرآنی دانشجویان نیز اشاره كرد و گفت: در بخش دانشگاهی این جشنواره نیز 178 نفر از دانشگاه شیراز شركت كردند.
واعظی با بیان اینكه این جشنواره در بخش‌های مختلف آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم از برگزیدگان بخش آوایی و معارفی در مرحله دانشگاهی جشنواره تقدیر می‌کنیم.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: در این مراسم از 54 نفر از برگزیدگان جشنواره قرآنی «طهورا» و 62 نفر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان تقدیر می‌كنیم.

تعالیم قرآن سرمنشأ فعالیت‌های فرهنگی باشد
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه تعالیم قرآن باید سرمنشأ فعالیت‌های فرهنگی باشد، گفت: جایی بهتر از محیط دانشگاه برای ترویج قرآن نیست چراكه همه مخاطبان آن جوانان هستند.
در ادامه این مراسم مجتبی فردفانی، نفر اول سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در رشته حفظ كل قرآن و در سال 95 و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در سال 97 به اجرای برنامه حفظ خود پرداخت.
بعد از آن مهدی فقیه، هنرمند پیشكسوت سینما، تئاتر و تلویزیون كشورمان نیز به بالای سن رفت و جوانانی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی فعالیت می‌كنند را مورد تجلیل و تقدیر قرار داد.

عرصه فرهنگ را دریابیم
وی بعد از معرفی خود و بخشی از فعالیت‌های هنریش خواستار توجه جدی به مقوله فرهنگ شد و تأكید كرد كه انقلاب ما فرهنگی بود اما امروز ما كجای فرهنگ قرار داریم.
سیاح‌پور، دبیر جشنواره قرآنی «طهورا 4» نیز در ادامه به بیان گزارش مشروحی از فعالیت‌های این جشنواره پرداخت و گفت: در این دوره از جشنواره 12 نفر كار داوری آثار را به عهده داشتند كه در نهایت 54 نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.
پایان‌بخش این مراسم نیز تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «طهورا 4» و بخش دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه شیراز بود.
انتهای پیام

captcha