مساجد پاسخگوی نیازهای روز جوانان باشند
کد خبر: 3813584
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

مساجد پاسخگوی نیازهای روز جوانان باشند

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با یادآوری اهمیت جذب نسل جوان به مساجد گفت: برای نسل نسل جوان به مسجد، باید مساجد ما متحول شده و پاسخگوی نیازهای روز جوانان باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 31 اردیبهشت‌ماه در همایش توانمندسازی اركان مساجد و مربیان پایگاه‌های مجری طرح «شهید بهنام محمدی» كه در سالن اجتماعات این ناحیه از سپاه برگزار شد، بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعت در مساجد به ویژه در بین جوانان تأكید كرد.
وی با بیان اینكه نوجوانان و جوانان ما به طور طبیعی به کارهای نو و افکار جدید علاقه‌مند هستند، افزود: نسل جوان شیفته مطالب و مقالات تازه و سبک‌های نوین روزگار خود هستند؛ به سخنان جدید با کمال دقت گوش می‌دهند و درباره مطالب نو با علاقه فراوان گفت‌وگو می‌کنند، بنابراین برای جذب این نسل به مسجد، باید مساجد ما متحول شوند و پاسخ‌گوی نیازهای روز جوانان باشند.
زارعی در خصوص امکانات مساجد جهت جذب جوانان و نوجوانان گفت: مساجد باید به امکانات و ابزارهای آموزشی و اطلاع‌رسانی روز دنیا مانند کامپیوتر، انواع سایت‌های مذهبی و فرهنگی، برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و ... مجهز شوند و جاذبه‌های کافی را برای جذب نوجوانان و جوانان به خود داشته باشند.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز اظهار كرد: وضعیت ظاهری مساجد، طولانی نشدن نمازهای جماعت، ویژگی‌های امام جماعت، کتابخانه، فعالیت کانون‌های فرهنگی، هیئت امنا و ... از عوامل مؤثر در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد هستند.
انتهای پیام

captcha