بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمد در فارس
کد خبر: 3813533
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمد در فارس

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان فارس تعداد زندانیان جرائم غیرعمد این استان را یک هزار و ٢٨٣ نفر و کل بدهی آنان را ٢٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری، شب گذشته، ٣٠ اردیبهشت‌ماه در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان كه در آستانه میلاد مسعود کرم اهل بیت(ع) در شیراز برگزار شد، گفت: حدود نیمی از کل بدهی دویست میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمد را می‌توان با تلاش شورای حل اختلاف و با همکاری شاکیان، تخفیف گرفت.
وی افزود: سال گذشته خیرین استان فارس در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هشت و نیم میلیارد تومان متعهد شدند، اما تنها دو نیم میلیارد تومان از این میزان تعهد، وصول شد.
موسوی با تأكید بر اینکه دادگستری فارس تمام توان خود را برای کمک به زندانیان مهریه معطوف کرده است، گفت: تلاش می‌كنم تا با مسئولیت خود، بسیاری از آن‌ها را آزاد كنم.
رئیس كل دادگستری فارس همچنین بیان كرد: از مجموع یك‌هزار و ٢٨٣ زندانی جرائم غیرعمد استان، یك‌هزار و ٥٥ نفر از آن‌ها به دلیل مسائل مالی، ٢٥ نفر به دلیل تصادف، ١٨٣ نفر مهریه و مابقی به دلیل نفقه در زندان به سر می‌برند.
موسوی همچنین خواستار حمایت و كمك زنان استان فارس و شیراز به ویژه زنان خیر برای آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد شد و گفت: سال گذشته ٥٢٤ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس آزاد شدند.
انتهای پیام

captcha