مهم‌ترین اقدام برای حمایت از نیازمندان، توانمندسازی آنان است
کد خبر: 3813203
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

مهم‌ترین اقدام برای حمایت از نیازمندان، توانمندسازی آنان است

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس‌ اولین و مهم‌ترین اقدام در حمایت از مددجویان كمیته امداد را توجه به آموزش‌هایی در جهت توانمندسازی آن‌ها دانست به گونه‌ای که بتوانند با ارائه خدمات مختلف، تولید و کار معیشت خود را به نحو مطلوبی تأمین کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، شب گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه در مراسم جشن رمضان که با حضور مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه استان فارس در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بیشماری که دارد با مشکلات و نیازمندی‌هایی نیز مواجه است، افزود: قشری از جمعیت استان به دلایل مختلفی همچون از دست دادن سرپرستو یا قرار گرفتن در شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی با مشکلات و محرومیت‌هایی رو‌به‌رو هستند که به حمایت و توانمند سازی نیاز دارند.
وی با تأکید بر اینکه توجه به این قشر آسیب‌پذیر و حمایت و توانمندسازی آن‌ها وظیفه همه آحاد جامعه است، افزود: در مجموعه استان فارس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و به ویژه خیرینی که در استان در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشتند همواره حامی این افراد بوده و اقدامات موثری در زمینه توانمندسازی آن‌ها انجام داده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه دولت بسترسازی در جهت هر گونه رشد و حرکت رو به جلو را بر‌عهده دارد، گفت: ایجاد اشتغال و احداث بنا و مسکن به عنوان نیازمندی‌های رفاهی مردم نیازمند زیرساخت‌ها و زیربناهایی است که دولت به تامین آن‌ها می‌پردازد.
رحیمی ادامه داد: اگر آزادراه و پالایشگاهی احداث یا نیروگاهی را افتتاح و سدی ساخته می‌شود به این معناست که زمینه برای زندگی بهتر و ایجاد رفاه و آسایش مردم فراهم شده است.
وی بیان کرد: ممکن است همه آنچه مطلوب مردم ماست امروز به دست نیامده باشد اما یقین داریم در مسیر ایجاد آسایش بیشتر و رفاه بهتر مردم گام برداشته و تلاش می‌کنیم گام‌های بلندتر با سرعت بیشتری در پیش بگیریم تا بتوانیم نتیجه بهتری به دست آوریم.
استاندار فارس‌ اقدام ماندگار حضرت امام در تشکیل کمیته امداد را زمینه‌ساز ترویج تفکر حمایت از مستضعفان در جامعه دانست و گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام در حمایت از این قشر توجه به آموزش‌هایی در جهت توانمندسازی آن‌ها به گونه‌ای است که بتوانند با ارائه خدمات مختلف، تولید و کار معیشت خود را به نحو مطلوبی تامین کنند.
حیمی یادآور شد: با رفع نیازهای اولیه این افراد بسیاری از مسائل دیگر از جمله توانمندسازی و آموزش اعضا خانواده و تامین مسکن نیز حل خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تقدیر از اقدامات کمیته امداد امام(ره) در استان، اظهار کرد: خوشبختانه کمیته امداد استان فارس توانمندسازی، گسترش اشتغال و خود اشتغالی ایجاد زنجیره‌های تولید و قرار دادن تکنولوژی و سرمایه در اختیار مددجویان، تامین بازار فروش تولیدات مددجویان، تامین مسکن و ... را در دستور کار قرار داده است‌.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین تاکید کرد: دولت نیز در حد مقدورات کمک‌هایی در حوزه زیر بنایی، تامین زمین و سایر تسهیلات انجام داده است.
رحیمی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تلاش بسیار خوبی در استان فارس در راستای ایجاد اشتغال و تنوع شغلی به ویژه در مناطق روستایی انجام داده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه در جامعه مددجویان کمیته امداد همواره نخبگان و افراد توانمندی وجود دارند، افزود: مجموعه مدیریت استان همواره حامی این افراد بوده و زمینه را برای تامین امکانات و معرفی به مراکز آموزشی برای شکوفا شدن استعداد آن‌ها در اختیار قرار خواهیم داد و حمایت خواهیم کرد که بتوانند ایده و ابتکار و خلاقیت خود را به منصه ظهور برسانند.
انتهای پیام

captcha