پلیس در طراز انقلاب اسلامی چه ویژگی‌هایی دارد
کد خبر: 3813187
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

پلیس در طراز انقلاب اسلامی چه ویژگی‌هایی دارد

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس مردم‌سالاری، جامعه‌محوری، خداباوری، ایمان به معاد، ایثار، وفای به عهد و غیره را از جمله ویژگی‌های پلیس در طراز انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا استوار، معاون هماهنگ‌كننده فرماندهی انتظامی فارس امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در جمع کارکنان انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی‌تواند امنیت مطلوب و پایدار را در جامعه برقرار كند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر حرکت و نگاه مردم و پلیس به یک سو و همانا برقراری نظم و امنیت پایدار است.
وی افزود: دین مبین اسلام، کامل‌ترین و والاترین دین و شریعت است و ما به عنوان خادمان مردم در نیروی انتظامی با اعتقاد قلبی و راسخ به دین اسلام، برقرراری نظم و امنیت را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم و با اعتقاد به اینکه خداوند همواره ناظر بر اعمال و رفتارمان است به گونه‌ای عمل می‌کنیم که همیشه از ما به نیکی یاد شود.
استوار، مردم سالاری و جامعه محوری را دو ویژگی بارز پلیس اسلامی برشمرد که کارکنان انتظامی از آن برخوردار هستند و ادامه داد: خداباوری، اعتقاد راسخ به معاد و خودباوری از خصیصه‌های بارز پلیس در طراز انقلاب اسلامی است و کارکنان انتظامی با اتکا بر خودباوری، استعدادهای ذاتی و فطری خود را شکوفا می‌کنند و نگرش خداباوری و اعتقاد راسخ به معاد باعث مصون ماندن آن‌ها از خطا و لغزش می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان فارس، وقار و متانت، بردباری و سعه صدر، زهد و ساده زیستی را هم از دیگر ویژگی‌های بارز پلیس اسلامی برشمرد و افزود: چشم پاکی، ایثار و از خودگذشتگی اگر در بین کارکنان پلیس نبود، آن‌ها بالاترین سرمایه خود یعنی جان شیرین را در راه هدف و عقیده و برای برقراری امنیت جان، مال و ناموس مردم به مخاطره نمی‌انداختند.
این مقام انتظامی، وفای به عهد را هم از خصایص بارز پلیس اسلامی نام برد و افزود: قول و عهدی که ما به عنوان پلیس و خادمان مردم به آن‌ها داده‌ایم، برقرای نظم و امنیت در جامعه است که باید برای اینکه به این عهد وفا کنیم با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روزی تلاش و کوشش کنیم.
استوار در پایان به کارکنان توصیه كرد: امر به معروف و نهی از منکر را در بین خود و جامعه گسترش دهید و حقوق شهروندی را به خصوص در شرایط کنونی جامعه که معاندین از طریق شبکه‌های مجازی درصدد این هستند که با ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان، حاکمیت را تضعیف کنند، بیش از پیش رعایت و این سرمایه‌های اجتماعی را همواره حفظ، توسعه و گسترش دهید.
انتهای پیام

captcha