بزرگترین محفل انس با قرآن اتباع افغانستانی ساکن مشهد برگزار شد
کد خبر: 3812894
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

بزرگترین محفل انس با قرآن اتباع افغانستانی ساکن مشهد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- بزرگترین محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی افغانستان و ایران توسط مجمع هماهنگی هیئات مذهبی افغانستانی‌های مقیم مشهد برگزار شد.

بزرگترین محفل انس با قرآن اتباع افغانستانی ساکن مشهد برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی مجمع هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین افغانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌‎نیا، مدیر ارتباطات و امور فرهنگی حوزوی آستان قدس رضوی، شامگاه گذشته 28 اردیبهشت ماه در محفل انس با قرآن کریم که ویژه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های آستان قدس رضوی خدمت به زائران و مجاوران امام رضا(ع) است، به گونه‌ای که در سال‌های گذشته، طرح اکرام رضوی و افطاری در سطح شهر و صحن هدایت حرم مطهر برای 9 تا 12 هزار نفر برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: اما با توجه با اولویت قرار گرفتن آسیب‌دیدگان نیز کماکان سفره‌های افطار و سحری به صورت محدود در مساجد سطح شهر گسترده می‌شود. از این رو امسال به دلیل حادثه سیل اخیری که در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان رخ داد، از محل صرفه جویی مستمر در برنامه‌های آستان قدس، یک خدمت بزرگ به نام امام رضا(ع) را در مناطق سیل‌زده آغاز کرده‌ایم.
مدیر ارتباطات و امور فرهنگی حوزوی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی و عمرانی، اشتغال‌زایی و تامین لوازم منزل از دیگر کارهای آستان قدس به هموطنانمان در مناطق سیل زده است، افزود: از این رو از محل صرفه‌جویی در هزینه سفره‌های افطاری 10 میلیارد تومان ذخیره شده است که پس از ماه مبارک رمضان 500 واحد مسکونی در خوزستان ساخته خواهد شد.
فرازی‌نیا تاریخچه اکرام زائرین را از زمان شهادت امام رضا(ع) دانست و افزود: زمانیکه امام هشتم خبر شهادت خود را به اباصلت هروی دادند، زمین‌های چناران تا فریمان کنونی را خریداری کردند و دوباره به صاحبان بازگرداندند و شرط آن را پذیرایی، خدمت و راهنمایی زائران پس از شهادت عنوان کردند.
وی اولین خدمت مادی به زائرین امام رضا(ع) را سفره حضرت دانست و گفت: هم اکنون در دو مهمانسرای حرم و محدوده شهر روزانه 30 هزار پرس صبحانه، ناهار و شام توزیع می‌شود.

320 هیئت زیرمجموعه شورای هیئات مذهبی افغانستان
محمد حسین خاوری، موسس و نائب رئیس مجمع شورای هیئات مذهبی در ادامه این مراسم عنوان کرد: مجمع هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین در سال 91 مجوز فعالیت خود را از اداره کل اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی و شورای هیئات مذهبی مشهد با ظرفیت 320 هیئت وجلسه دینی در سطح مشهد دریافت نموده است.
وی افزود: برگزاری همایش‌های استانی، امور اداری و مجوزهای لازم از جمله صدور کارت شناسایی برای مسئولین هیئات مذهبی و مجوز عزاداری‌ها و دسته‌ها، گوشه‌ای از فعالیت‌های مجمع برای هیئات افغانستانی است.
موسس مجمع هماهنگی شورای هیئات مذهبی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این مجمع انتقال مسائل و مشکلات اتباع افغانستان به مسئولین مربوطه است.
خاوری با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک طرح کبوتران حرم برای زائر اولی‌های افغانستانی سراسر ایران با همکاری آستان قدس برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این طرح ازسراسر ایران افراد واجد شرایطی که تا کنون به زیارت نیامده‌اند، شناسایی می‌شوند و به زیارت امام رضا(ع) می‌آورند.
وی افزود: همچنین طرح بین‌الحرمین نیز در ایام اربعین و خدمت‌رسانی به زائرین اربعین و طرح مرز تا مرز در راستای انتقال زائرین اربعین از مرز دوغارون به شلمچه از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است که سال گذشته به صورت آزمایشی و پایلوت اجرا شده است و طی سال‌های آینده به صورت گسترده‌تر انجام خواهد شد.
در ادامه این محفل حامد علیزاده نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی، کریم محسنی نفر دوم مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام، استاد سلیمان جعفری دارنده مقام‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی، استاد قلندر زاده قاری بین‌المللی و رییس جامعه قاریان افغانستان، محسن شجاعی رتبه دوم مسابقات بین‌المللی الکوثر نوجوانان و استاد جواد جعفرنژاد قاری کشوری به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۲:۱۶
0
0
احسنت
captcha