پاسخ به شبهات دینی در جوار «شهدای گمنام» اهر
کد خبر: 3811140
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

پاسخ به شبهات دینی در جوار «شهدای گمنام» اهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اهر، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن مراسم جزء‌خوانی به همراه پاسخ به مسائل دینی و مذهبی مردم برای پنجمین سال متوالی در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری و در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در فضای باز «پارک شیخ شهاب‌الدین» اهر

حجت‌الاسلام قاسم رامش، معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اهر‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن مراسم جزء‌خوانی به همراه پاسخ به مسائل دینی و مذهبی مردم برای پنجمین سال متوالی در فضای باز پارک شیخ شهاب‌الدین اهری و در جوار شهدای گمنام شهرستان اهر با حضور پرشور بانوان و آقایان مؤمن روزه‌دار تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال این مراسم پرشورتر از سال‌های قبل بوده، افزود: با توجه به بارش‌های خوب الهی و احتمال بارندگی در ساعات برگزاری این برنامه پرفیض و معنوی جزء‌خوانی قرآن کریم محلی از چادرهای برزنتی ایجاد  شده که علاقه‌مندان با خیال آسوده و بدون دغدغه در مراسم حاضر شوند.

حجت‌الاسلام رامش گفت: در این مراسم معنوی مطابق سال‌های گذشته بیش از 150 نفر پای ثابت مراسم هستند و مابقی نفرات حاضر نیز شامل افرادی و خانواده‌هایی هستند که برای گذران اوقات فراغت و گردش به این مکان مراجعه می‌کنند و با دیدن این مراسم مشتاق به مشارکت در این مراسم می‌شوند و این خود از اهداف اصلی  ترویج فرهنگ قرآن و قرآن‌خوانی بین مردم و جوانان است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اهر در ادامه با اشاره به حضور کارشناسان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و برخی از علمای بزرگ در مراسم جزء‌خوانی گفت: این افراد در کنار برنامه‌های جزء‌خوانی به شبهات و مسائل شرعی روزه‌داران و مؤمنان پاسخ داده و همچنین اکیپ سیاری نیز در محوطه پارک شیخ شهاب‌الدین جهت نصب صوت‌های مختلف قاریان ملی و بین‌المللی در موبایل مخاطبان آماده هستند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال اینکه ماه مبارک رمضان امسال 29 روز شود در این صورت چه اقدامی در خصوص اتمام 30 جزء قرآن در این 29 روز انجام خواهید داد، گفت: احتمالاً امسال نیز مانند سال‌‌های قبلی ماه مبارک رمضان در 29 روز به اتمام برسد که پیش‌بینی شده در بیستمین روز از این ماه هر روز سه صفحه اضافه تلاوت شود تا در 29 روز این ماه مبارک 30 جزء قرآن به‌صورت کامل تمام شود.

وی از برگزاری مداوم کلاس‌های قرآنی بسیج سپاه اهر نیز خبر داد و افزود: کلاس‌های قرآن هفته‌ای دو روز توسط دارالقرآن بسیج با همکاری مؤسسه عترت نوای بهشت انتظار در محل کانون بسیج جوانان سپاه برگزار می‌شود که در این مراسم جزء‌خوانی ماه مبارک رمضان نفرات آن کلاس‌ها هر روز یک صفحه تا اتمام یک جزء قرآن مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام رامش گفت: برنامه جزء‌خوانی قرآن کریم هر روز به مدت سی روز در محل جوار شهدای گمنام رأس ساعت 18:45 شروع و ساعت 19:45 تا آخر ماه مبارک رمضان به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha