لزوم رعایت حقوق و تکریم بیماران و حفظ ارزش‌های اسلامی در مراكز درمانی
کد خبر: 3809405
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

لزوم رعایت حقوق و تکریم بیماران و حفظ ارزش‌های اسلامی در مراكز درمانی

گروه اجتماعی ــ در نخستین نشست شورای انطباق و موازین شرعی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر لزوم رعایت حقوق و تكریم بیماران با حفظ ارزش‌های اسلامی در مراكز درمانی تأكید شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین نشست شورای انطباق و موازین شرعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۹۸ امروز، 16 اردیبهشت‌ماه با تأکید بر رعایت حقوق و تکریم بیماران با حفظ ارزش‌های اسلامی در مراكز درمانی برگزار شد.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست ضمن تبریک نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی و آرزوی توفیق طاعات و عبادات در این ایام، بر رعایت حقوق و تکریم بیماران و حفظ ارزش‌های اسلامی تاکید کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که تمامی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی تابعه دانشگاه به این مهم توجه ویژه داشته و در راستای ارتقای اجرای قانون انطباق بر اساس دستورالعمل‌ها و چک لیست نظارتی دانشگاه تلاش مضاعف داشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمید مقامی، مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس نیز در این نشست با تأکید بر رعایت حقوق بیماران و تکریم آنان و اجرای قانون انطباق، گفت: قوانین رعایت حقوق بیمار یک قانون بین‌المللی و جهانی است و در تمام کشورها بر اساس ضوابط خاص خود اجرا می‌شود و در جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس موازین شرع مقدس تحت عنوان قانون انطباق و موازین شرعی لازم است اجرا شود و حریم بیماران باید بر اساس حقوق آن‌ها و شرع مقدس رعایت شود.
علیرضا صحراگرد، مشاور رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز با تقدیر از حضور رؤسا، مدیران و مسئولان انطباق واحدهای برتر، دستور کار این نشست و پیگیری مصوبات نشست‌های قبل را ارائه داد و اعضای شورا نیز به بحث و بررسی موارد کار دستور جلسه پرداختند.
همچنین در این نشست، بیمارستان‌های مادر و کودک شوشتری شیراز، امام خمینی(ره) استهبان، امام خمینی(ره) آباده، حضرت فاطمه زهرا(س) مهر، ارتش، مسلمین، دکتر خدادوست، دنا و بعثت، به عنوان بیمارستان برتر در اجرای قانون انطباق و موازین شرعی در سال ۱۳۹۶ انتخاب شدند.
انتهای پیام

captcha