برپایی روزانه ۳۰۰ مراسم جزءخوانی قرآن در بقاع متبرکه فارس
کد خبر: 3809262
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

برپایی روزانه ۳۰۰ مراسم جزءخوانی قرآن در بقاع متبرکه فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در تشریح برنامه‌های قرآنی این استان در ایام ماه مبارک رمضان، از برپایی ۳۰۰ مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام بهار قرآن، ماه رمضان گفت: در ایام ماه رمضان محافل قرآنی متعددی در تمام نقاط كشور و استان فارس برگزار می‌شوند.
وی با بیان اینكه محافل قرآنی امسال در دو بخش قاریان استانی و شهرستانی و قاریان ملی و بین‌المللی برگزار می‌شوند، افزود: حضور قاریان ملی و بین‌المللی در شهرستان‌های مختلف مسلماً اثرات بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.

قاریان ملی و بین‌المللی در 25 نقطه فارس تلاوت می‌كنند
جلالی با تصریح اینكه در ایام رمضان در 25 نقطه فارس قاریان ملی و بین‌المللی تلاوت خواهند كرد، گفت: این محافل قرآنی از 10 رمضان آغاز و تا 25 ماه مبارك رمضان ادامه خواهند داشت.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس این نكته را یادآور شد كه امسال سازمان اوقاف از هیچ قاری مصری برای تلاوت در ایران دعوت نكرده است پس در استان فارس هم برنامه‌های قاریان مصری نخواهیم داشت.
وی با بیان اینكه محافل قرآنی با تلاوت قاریان استانی و شهرستانی نیز در 40 بقعه متبركه استان فارس برگزار خواهد شد، گفت: همچنین به‌صورت روزانه 300 مراسم جزءخوانی قرآن كریم در بقاع متبركه فارس طی ایام رمضان برگزار خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون كتبی حفظ و مفاهیم قرآن
جلالی در ادامه به اجرای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كه در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، اشاره كرد و گفت: نتایج این آزمون از دو روز پیش در سامانه www.quranedu.ir قابل مشاهده است كه برای رده سنی نوجوانان نمره حد نصاب 75 و برای بزرگسالان نمره حد نصاب 70 كارنامه صادر شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: همچنین دانش‌آموزانی كه در سایت همگام و برای آزمون حفظ جزء 30 شركت كرده‌اند، این آزمون در سه مرحله برگزار می‌شود كه دو مرحله در اسفندماه برگزار شده و مرحله آخر در اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha