توسعه نیازمند عزم عمومی است
کد خبر: 3808366
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

توسعه نیازمند عزم عمومی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای رسیدن به توسعه، باید افکار و ذهن‌ها تغییر کند و با عزم عمومی، به توسعه دست یابیم.

توسعه نیازمند عزم عمومی است/ امکانات کشور برای توسعه و تعالی مهیاستبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در نشست نخبگان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان مرند، اظهار کرد: ما باید به توسعه‌خواهی به عنوان گام اول توسعه توجه کرده و با عزم و اراده، به سمت قدم‌های بعدی که رسیدن به توسعه و حفظ آن است برویم.

وی به پیشرفت‌های بسیار در طول 40 سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: اگر ما به اطراف و حتی زندگی فردی خود نگاه کنیم می‌توانیم تغییر و تحولات عظیمی که به وقوع پیوسته را مشاهده کنیم و این طور نیست که برای رسیدن به توسعه ناامید باشیم.

پورمحمدی گفت: ما برای رسیدن به توسعه، باید با تدبیر و همکاری با یکدیگر، پیگیر حل مسائل بوده و منتظر معجزه نباشیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد همراه با تحریم‌های بیرونی، نارضایتی درونی در کشور را ایجاد کند، افزود: اگر نخبگان بخواهند و دست در دست هم دهند، امکانات برای تعالی و توسعه مهیا است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت انتقال حساب‌های بانکی واحدهای صنعتی و تولیدی به استان اعلام کرد: یکی از کارهای ما این است تا سرمایه خود را داخل استان حفظ کرده و از خروج آن جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی که مطرح شد در همه شهرهای استان وجود دارد و ما باید دنبال شناخت مسأله که نیمی از حل مشکل است برویم.

وی با تأکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر تلاش کنیم، بیان کرد: مهم‌تر از فقر اقتصادی، وجود فقر فرهنگی در جامعه است لذا مسائل فرهنگی را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

پورمحمدی یادآور شد: همه چیز در گرو خواست و اراده انسان است و ما اگر بخواهیم می‌توانیم شهرستان و استان را به توسعه برسانیم.

انتهای پیام

captcha