مساجد تقسیم‌بندی منطقه‌ای داشته باشند/ کار برای خدا را کمتر تمرین کرده‌ایم
کد خبر: 3806590
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
آیت‌الله دژکام:

مساجد تقسیم‌بندی منطقه‌ای داشته باشند/ کار برای خدا را کمتر تمرین کرده‌ایم

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، اهمیت شبکه‌ای شدن مساجد را یادآور شد و گفت: همانگونه که در شهرها شهرداری دارای مناطق مختلفی است، مساجد هم باید تقسیم‌بندی منطقه‌ای داشته باشند و مسائل را به شکل منطقه‌ای دنبال کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 6 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان، لزوم آماده‌سازی هرچه بهتر مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: این تلاش را همه اعضای هیئت امنا، بسیج، ائمه جماعات مساجد شروع کرده‌اند، اما باید با دقت بیشتری ادامه یابد.
وی با تصریح اینکه عموم جامعه محوریت مسجد را برای عبادت و خدمات اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی قبول دارند، لزوم ارتباط شبکه‌ای مساجد را یادآور شد و گفت: همانگونه که در شهرها شهرداری دارای مناطق مختلفی است، مساجد هم باید تقسیم‌بندی منطقه‌ای داشته باشند و مسائل را به شکل منطقه‌ای دنبال کنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه سال گذشته حرکتی در مسیر شبکه‌ای شدن مساجد در شیراز انجام شده است، گفت: اینکه مسجد بتواند نقش خود را ایفا کرده و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند و رفع آن‌ها را پیگیری کند، بسیار اهمیت دارد.
آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، از مومنان و متمکنین خواست که به حمایت از نزدیکان و خویشاوندان و مردمی که توانایی کافی برای تامین معیشت خود و انجام فریضه واجب روزه را ندارند، کمک کنند.
وی با تاکید براینکه برخی از کارگران به دلیل سختی کار، علی‌رغم علاقه به انجام فریضه روزه، امکان روزه گرفتن و همزمان کار در شرایط سخت را ندارند، لزوم فراهم شدن امکانی برای این گروه از مردم را مورد تاکید قرار داد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری اینکه در این ایام بسیاری از مراکز تولیدی یا تولید نمی‌کنند یا سقف تولید را پایین آورده‌اند، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان باید همه خصوصا متمکنین به خاطر داشته باشند که اگر برای همنوع خود هزینه نکنند، نزد خداوند عمل آنان بخشودنی نیست.
آیت‌الله دژکام در ادامه اهمیت خداباوری را یادآور شد و گفت: یکی از دلایل وجود مشکل در جامعه این است که کار برای خدا را کمتر تمرین کرده‌ایم و بیشتر برای اسم و رسم و مقام به دنبال امور بوده‌ایم و این امر موجب وارد شدن زیان دنیایی به جامعه و خراب شدن آخرت افراد ریاکار است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توجه ویژه به موضوع گسترش اخلاص در جامعه افزود: مقابل اخلاص مسئله‌ ریا قرار دارد، ریاکاری یعنی اینکه کار را برای غیرخدا انجام داده و نمایش دهیم؛ ریاکاری در عرف دینی و اسلامی، یک گناه معمولی نیست.
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه ریا شریک قرار دادن برای خدا است، گفت: اگر در کاری که باید برای خدا باشد، دیگری را شریک خدا قرار داده و برای او نمایش دهیم، شرک قائل شده‌ایم؛ خداوند امکان دارد زناکار و شرابخوار را به واسطه توبه یا شفاعت دیگران مورد عفو قرار دهد اما خودش فرموده که مشرک را نمی‌بخشد.
آیت‌الله دژکام با اشاره به سه نکته مورد تاکید حضرت امام(ره) در کتاب چهل حدیث، یادآور شد که جایگاه ریاکار هرکه باشد، در جهنم است ضمن اینکه باید بدانیم خداوند بصیر بر تمام اعمال انسان است و عمل خالص را می‌پذیرد.
وی ادامه داد: حضرت امام(ره) تاکید دارند که گاهی اول کار را خالص انجام می‌دهیم اما بعد شروع می‌کنیم به تعریف کردن از آن کار تا خرابش کنیم؛ مردم عمل او را ندیده‌اند اما آنقدر می‌گوید تا از ارزش و خلوص آن کاسته شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس همچنین در بیان نشانه‌های اینکه یک عمل از سر خلوص است یا نه، گفت: یکی از نشانه‌های کار خالص این است که فرد فریب نخورد، اینکه کانال و سایت‌های دیگران که شیطان آن‌ها را اداره می‌کند، ما را فریب دهد، نشان می‌دهد که در عمل خود خالص نبوده‌ایم.
آیت‌الله دژکام همچنین از حضور مردم در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله ایمانی، قدردانی و تاکید کرد که این حضور نشان دهنده اهمیت مردم برای عالمان دینی است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه همچنین اعدام و به شهادت رساندن جمع کثیری از شیعیان در عربستان را محکوم کرد و گفت: این ظالمان و نوکران بی جیره و مواجب آمریکا که نفت می‌فروشند و نوکری می‌کنند، اوج خاری و خفت خود را جایی نشان دادند که وقتی آمریکا از تحریم ایران گفت، آنان اعلام کردند که نفت جایگزین را تامین خواهند کرد.
آیت‌الله دژکام، سکوت مجامع بین‌المللی در برابر اقدام فجیع و خشونت بار و غیراسلامی و غیرانسانی حاکمان آل سعود در گردن زدن بیش از سی نفر را لکه ننگی برای این مجامع ارزیابی کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس همچنین با بیان اینکه امروز آمریکا تحریم‌های خود را به اوج رسانده است، گفت: آنان تصور می‌کنند که خدای عالم هستند، امام مردم ایران باور دارند که خدا روزی رسان است؛ امروز باید این باور را در عمل نشان دهیم که قبول داریم روزی‌رسان ترامپ و غیر ترامپ نیست بلکه خداوند هست.
وی با اشاره به اینکه هر سال دولت سهم نفت از بودجه را کاهش داده و امروز اتکای جمهوری اسلامی ایران به نفت بسیار کمتر از دوران ابتدای انقلاب شده است، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، به آمریکا می‌گوییم که کاره‌ای نیستی، نفتمان را هروقت و هر قدر بخواهیم به جهان می فروشیم و آمریکا هم غلطی نمی‌تواند بکند.
انتهای پیام

captcha