آموزه‌های نخبگان دینی را برای افزایش سرعت تولید علم در جهان اسلام به كارگیریم
کد خبر: 3805997
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
آیت‌الله دژكام:

آموزه‌های نخبگان دینی را برای افزایش سرعت تولید علم در جهان اسلام به كارگیریم

گروه اجتماعی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه اكنون سرعت تولید علم در جهان اسلام اندكی كند شده است، گفت: باید با تکیه بر آموزه‌های نخبگان دینی نسبت به افزایش سرعت تولید علم در جهان اسلام اقدام شود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 3 اردیبهشت در آیین آغاز ساخت نیروگاه 20 مگاواتی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز گفت: با نگاهی به گذشته و نخبگان ملل مسلمان از جمله شیخ بهایی متوجه خواهیم شد که کشورهای اروپایی علاقه‌مند بودند تا همچون ملل مسلمان در مسیر پیشرفت قرار گیرند اگر اکنون سرعت تولید علم در جهان اسلام اندکی کند شده باید به دنبال حل مشکل این کندی در حرکت باشیم.
وی با بیان اینکه الگوهای خوبی در جوامع اسلامی برای توسعه و رشد حرکت علمی در میان مسلمانان وجود دارد، افزود: باید با تکیه بر آموزه‌های نخبگان دینی نسبت به افزایش سرعت تولید علم در جهان اسلام اقدام شود.
امام جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، گفت: باید در این زمینه همه آحاد جامعه تلاش کنند تا توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور روی دهد و شاهد رونق تولید در کشور باشیم.
آیت‌الله دژکام در ادامه گفت: توجه به وضعیت تولید انرژی در کشور ایجاد نیروگاه در محیط های تولید علم اقدامی ارزشمند است اما اگر بنا به فروش کالا توسط دانشگاه باشد، این مهم با رسالت دانشگاه در تضاد است.
وی با بیان اینکه دولت باید مسئولیت خود در زمینه توسعه علم و دانش را فراموش نکند و برای حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد همگی دست به دست هم دهیم، تاکید کرد: دولت باید دانشگاه‌ها را برای توسعه علمی بیشتر حمایت کند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با تصریح اینكه اگر دانشگاه به دنبال فروش کالا باشد از نقش اصلی خود که تولید علم است بازخواهد ماند، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت عرضه کالاهای دانش محور حرکت کنند.
انتهای پیام

captcha