آزمون اعطای مدرک حافظان قرآن در ۶ شهرستان فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 3805852
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

آزمون اعطای مدرک حافظان قرآن در ۶ شهرستان فارس برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری چهاردهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حافظان قرآن در ۶ شهرستان این استان خبر داد.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه طرح ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن معتبرترین مدرك قرآنی كشور است كه قابل معادل‌سازی از دیپلم تا دكتراست، گفت: امسال چهاردهمین دوره این طرح در نقاط مختلف كشور از جمله فارس برگزار می‌شود.
وی از برگزاری چهاردهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرك حافظان قرآن در 6 شهرستان شیراز، آباده، استهبان، جهرم، گراش و داراب این استان خبر داد و افزود: این آزمون در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن كریم برگزار می‌شود.
موسوی با بیان اینكه استان فارس در سال 98 در این طرح جهش قابل توجهی از نظر تعداد شركت‌كنندگان داشته است، گفت:‌ در سال گذشته با توجه به جمعیت استان از نظر تعداد شركت‌كنندگان رتبه 24 كشور داشتیم اما امسال با رشد 64 درصدی به رتبه 6 كشور ارتقا یافتیم كه این مسئله به‌دلیل افزایش حوزه‌های آزمون بوده است.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: شهرستان‌های استهبان، گراش و جهرم تعداد ثبت‌نامی ها بنا به جمعیت شهرستان جزو رتبه‌های برتر كشور هستند.
وی زمان برگزاری مرحله اول این آزمون را جمعه، 13 اردیبهشت‌ماه از ساعت 9:30 تا 12:30 اعلام كرد و گفت: در این دوره 709 نفر در استان فارس ثبت نام كرده‌اند كه امیدواریم در سال آینده نیز با افزایش تعداد حوزه‌های آزمون زمینه برای حضور بهتر حفاظ را فراهم كنیم.
موسوی با بیان اینكه این آزمون در شیراز در دبیرستان دخترانه شهید محمدتقی دستغیب برگزار خواهد شد، گفت: پذیرفته‌شدگان در مرحله اول به مرحله دوم و سوم آزمون راه پیدا خواهند كرد.
انتهای پیام

captcha