۲۹ فروردین؛ روز حیات مجدد ارتش با هویت اسلامی/ اقدام آمریکا علیه سپاه، ذره‌ای تأثیر ندارد
کد خبر: 3804271
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
جمشيدی اظهار كرد:

۲۹ فروردین؛ روز حیات مجدد ارتش با هویت اسلامی/ اقدام آمریکا علیه سپاه، ذره‌ای تأثیر ندارد

گروه اجتماعی ـ فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، ۲۹ فروردین را روز حیات مجدد ارتش با هویت اسلامی دانست و همچنین تأکید کرد که نیرو‌های مسلح همگی یکی هستند و اقدام آمریکا علیه سپاه ذره‌ای تأثیر در حرکت ما ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر وجیهه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، 27 فروردین‌ماه در نشست خبری امیر با خبرنگاران در شیراز با یادآوری فرارسیدن روز ارتش گفت: 29 فروردین به دستور امام راحل به نام روز ارتش نامگذاری شد و در تقویم ملی ثبت شد.
وی با بیان اینكه 29 فروردین در حقیقت حیات مجدد ارتش با هویت اسلامی بود، افزود: امام از قیام 15 خرداد سال 42 با بدنه ارتش در ارتباط بود لذا فرمان نامگذاری روز به نام ارتش، تنها به همان دوران بازنمی‌گردد بلكه به پیش از انقلاب باز می‌گردد.

چه اقشاری دنبال انحلال ارتش بودند
جمشیدی با طرح این سؤال كه قشرهایی در اوایل انقلاب به‌دنبال انحلال ارتش بودند، گفت: دسته نخست سلطنت‌طلب‌ها بودند كه سعی می‌كردند این انقلاب را تضعیف كرده و مجدداً رژیم شاهنشاهی مستقر شود، دسته دوم عناصر چپ و راست نظیر سازمان مجاهدین خلق و حزب توده بودن كه به‌دنبال سهم‌خواهی از انقلاب بوده و می‌خواستند مسیر آن را طبق خواسته خودشان جلو ببرند و دسته سوم نیز اهل انقلاب بودند اما از روی جهالت و نادانی به دنبال سر دادن شعار بودند لكن درایت امام اجازه انحلال ارتش را نداد و تأكید كرد كه كسی كه مخالف ارتش است، مخالف نظام است.
وی با تصریح اینكه دیدار همافران با امام راحل در 19 بهمن‌ماه 57 باعث شد كه كمر طاغوت بشكند، گفت: این‌ها نشانه‌هایی است كه نشان می‌دهد امام از قبل از انقلاب با بدنه ارتش كه از مردم و با آن‌ها بود، ارتباط داشت.

ارتش یكی از عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب
جمشیدی ارتش را یكی از عوامل مؤثری دانست كه توانست پیروزی انقلاب را تسریع بخشد و ادامه داد: ارتش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی درگیری‌های مختلفی با تجزیه‌طلب‌ها در كردستان، اهواز، تركمن صحرا و غیره داشت و همیشه به دنبال حفظ نظام بوده است.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با یادآوری نقش ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: ارتش توانست در این دوران نیز خوش بدرخشد و به همین دلیل مقام معظم رهبری شجره طیبه را برای ما لقب می‌گذارند.
وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های هفته ارتش اشاره كرد و گفت: نخستین روز ارتش كه مصادف با روز 29 فروردین‌ است رژه یگان‌ها ارتش برگزار می‌شد كه نشان از اقتدار نیروهای مسلح در عرصه تولید امنیت برای كشورمان است.

برپایی محافل قرآنی در تمام یگان‌های ارتش
جمشیدی، برپایی محافل انس با قرآن در تمام یگان‌های ارتش، دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با پیشكسوتان، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات كتابخوانی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و غیره را از جمله برنامه‌های هفته ارتش برشمرد.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد همچنین به اقدامات ارتش در سیل اخیر اشاره كرد و گفت: چون نیروهای مسلح نیروی قابل دسترسی بوده و آموزش‌های ویژه دیده و تجهیزات مختلفی دارند، می‌توانند به بهترین شكل ممكن به امدادرسانی در بحران‌ها ورود كنند.

امدادرسانی ارتش در سیل اخیر
وی با بیان اینكه در سیل استان فارس در كمترین زمان ممكن، ارتش به یاری مردم شتافت، گفت: تجهیزات و نفرات و هر عاملی كه باعث شود مشكلات سیل كمتر شود را پای كار آوردیم و در كنار سایر نیروها به امدادرسانی پرداختیم.
جمشیدی از اسكان 4 هزار و 500 نفر از مسافران نوروزی در هنگام وقوع سیل در اماكن وابسته به ارتش در شیراز خبر داد و گفت: این افراد را داخل پادگان‌های خود اسكان دادیم و تلاش كردیم تا با رضایتمندی پادگان‌ها را ترك كنند.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام آمریكا علیه سپاه گفت: بازوهای توانمند نظام، نیروهای مسلح هستند كه هر چقدر قدرت بیشتری داشته باشند قدرت بازدارندگی بالاتری برای كشور وجود دارد و بحث امنیت بهتر شكل می‌گیرد و وقتی امنیت وجود داشته باشد تمام توسعه و پیشرفت‌ها انجام می‌شود زیرا این‌ها در سایه امنیت امكان‌پذیر هستند.

تضعیف یكی از نیروهای مسلح، در امنیت اشكال ایجاد می‌كند
وی تأكید كرد: تضعیف یكی از نیروهای مسلح یقیناً می‌تواند در بحث امنیت اشكال ایجاد كند لذا این كار سخیف و زشت رئیس جمهور از روی عدم شناخت نیروهای مسلح ما و مردم ایران و كج فهمی‌ها و اطلاعات غلطی كه دارد، بود و سپاه را به عنوان گروه تروریستی تعریف كردند در صورتی كه سپاه به عنوان مدافع نظام و دفاع كننده از مردم در حال فعالیت است لذا تمام فعالیت‌های آن در تضاد منافع ملی و سیاست‌های آمریكاست و آمریكا نیز هر جا احساس كند منافع ملیش با منافع كشور ما در تضاد است به دنبال تضعیف نیروهای مسلح ماست و هر سری به شكلی این كار را انجام می‌دهد.
جمشیدی، این كار را آمریكا زشت و زننده و مایه تأسف دانست و گفت: آن‌ها باید بدانند تمام نیروهای مسلح و ملت همگی در یك قالب هستیم و یك هدف را دنبال می‌كنیم و به دنبال مسیری هستیم كه رهبری برای ما مشخص می‌كند پس اگر قرار است از سپاه و ارتش یا بسیج صحبت كند یعنی كل كشور ایران.
وی ادامه داد: سپاه، ارتش و بسیج جدا از ملت نیستند، همه با هم تركیبند و در كنار یكدیگر هستند چون احساس دین و وظیفه می‌كنند و باید از نظام جمهوری اسلامی دفاع كنند لذا این حرف سخیف، زشت و زننده و سبك مغزی رئیس جمهور آمریكاست كه شناخت از ملت ندارد و عدم شناختش جهالتش می‌رساند.

اقدام آمریكا در حركت ایران ذره‌ای تأثیر ندارد
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با تأكید بر اینكه این اقدام آمریكا در حركت ما ذره‌ای تأثیر ندارد، گفت: این كار، چهره سپاه را پررنگ‌تر و در میان مردم عزیزتر از قبل كرد و یقیناً این اشتباه هم گریبان سیاستمداران و دولت آمریكا را خواهد گرفت.
جمشیدی همچنین به تهدیدات آمریكا با گزینه نظامی نیز اشاره كرد و گفت: ادبیات گزینه نظامی روی میز، نخ نما شده است و مطمئن باشید اگر آمریكا می‌توانست جنگ را شروع و مدیریت كند و به اتمام برساند لحظه‌ای درنگ نمی‌كرد.
وی با تأكید بر اینكه بحث گزینه نظامی یك بلوف سیاسی و جمله بسیار غلط است و هیچ كاركردی برای آن‌ها ندارد، گفت: آن‌ها جرأت و جسارت این كاررا ندارند چون نیروهای مسلح ما توانمند بوده و آن‌قدر قدرت دارند كه بتوانند در مقابل آمریكا ایستادگی كنند.

آمریكا هیچگاه جرأت ورود به حوزه نظامی علیه ما را ندارد
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: آمریكا در جنگ ایران و عراق، با ایران دست و پنجه نرم كرده و قدرت نیروهای مسلح ما را تجربه كرده است؛ در آن زمان كه ارتش و سپاه تازه شكل گرفته بود و تازه با هم انس و الفت گرفته بودند، نتوانستند ایران را به زمین بزنند اكنون كه نظام جمهوری اسلامی یك درخت تنومند شده است لذا آمریكا به هیچ وجه جرأت و جسارت پیدا نمی‌كند در حوزه نظامی ورود كند، یقینا بحث گزینه نظامی حرفی بی پایه و اساس است.
جمشیدی تأكید كرد: ما آماده‌ایم آمریكا اولین گلوله‌اش را شلیك كند و ببیند چه عكس‌العملی خواهد دید لذا یقینا به هیچ وجه وارد گزینه نظامی نمی‌شود چون بازدارندگی نیروهای مسلح آنقدر قوی است كه به هیچ عنوان اجازه آن را نمی‌دهد.
انتهای پیام

captcha