فعالیت هزاران نیروی نزاجا در نقاط سیل‌زده/ از پل‌سازی تا امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور
کد خبر: 3803646
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

فعالیت هزاران نیروی نزاجا در نقاط سیل‌زده/ از پل‌سازی تا امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور

گروه اجتماعی ــ جانشین مركز علوم و فنون مكانیزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به وقوع سیل در نقاط مختلف كشورمان تأكید كرد كه هزاران نفر از نیروی نزاجا هم‌اكنون در حال امداد‌رسانی در این مناطق هستند.

هلاكو احمدیان، جانشین مركز علوم و فنون مكانیزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تشریح اقدامات ارتش در سیل لرستان و خوزستان پرداخت و گفت: از آنجا كه ارتش همواره در خدمت به مردم بوده است لذا در مواقع بحرانی نیز برای كمك به مردم وارد عمل می‌شود.
وی با بیان اینكه هم‌اكنون فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد در پل‌دختر لرستان برای خدمت‌رسانی ارتش حضور دارد، افزود: از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی چندین هزار نفر نیرو در استان‌های سیل‌زده خوزستان و لرستان مشغول امدادرسانی هستند.
احمدیان با تأكید بر اینكه ما تمام تجهیزات فنی و مهندسی خود را برای امدادرسانی به كار گرفته‌ایم، افزود: از آنجا كه سیل بسیاری از راه‌های مواصلاتی را از بین برده است، یكی از كارهای ما با استفاده از امكانات مهندسی نیروی زمینی پل‌سازی و برقرار ارتباط راه‌ها جهت سهولت دسترسی امدادرسانان حتی به دورافتاده‌ترین نقاط مناطق سیل‌زده هستند.

تكاوران در مناطق صعب‌العبور مشغول خدمتند 
جانشین مركز علوم و فنون مكانیزه نیروی زمینی ارتش این نكته را یادآور شد كه هر كدام از یگان‌های نزاجا در مناطق سیل‌زده مسئول بخشی از امدادرسانی‌ها هستند به عنوان مثال كمیته تكاور به دلیل آموزش‌های ویژه‌ای كه دیده است در مناطق باتلاقی و جنگی و صعب‌العبور كه امكان دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است، مشغول امدادرسانی هستند.
وی با یادآوری اینكه از استان فارس یگان مركز علوم و فنون و همچنین تیپ 55 هوابرد در مناطق سیل‌زده مشغول به امدادرسانی هستند، گفت: ما علاوه بر خدمات فنی و مهندسی، خدمات پزشكی، اسكان، غذا و دارو نیز به آسیب‌دیدگان ارائه می‌دهیم.

فعاليت بالگردهای هوانيروز 
احمدیان همچنین از فعالیت بالگردهای هوانیروز در استان‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: به طور طبیعی بالگردهای هوانیروز در خدمت ستاد بحران استان‌ها هستند به عنوان مثال در اواخر سال گذشته یكی از بالگردهای هوانیروز كه مشغول امدادرسانی به یك بانوی بادردار بود هنگام فرود به‌دلیل شدت طوفان و برف دچار سانحه شد و خلبان و كمك خلبان و دو نفر امدادگر هلال احمر در آن‌ فوت شدند.
وی با تصریح اینكه نیروی نزاجا در خروج گل و لای از خانه‌ها و رفع آبگیری‌ها نیز فعالیت می‌كنند، گفت: محدوده فعالیت‌های ما در تمام نقاط سیل‌زده اعم از گلستان، شیراز، كهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان می‌رسد چنانچه در سیل شیراز نیز تمام توان خود را از همان لحظات ابتدایی وقوع سیل برای كمك به مردم بسیج كردیم و علاوه بر این در اسكان مسافران نوروزی نیز كمك كردیم.
انتهای پیام

captcha