۴۲ سال خدمت به قرآن با روشنایی دل
کد خبر: 3803251
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

۴۲ سال خدمت به قرآن با روشنایی دل

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ استاد محمدعلی ذاکری، یکی از قاریان روشندل و پیشکسوت استان فارس است که شهرت بسیاری در این استان دارد، وی ۴۲ سال است که در عرصه قرآن فعالیت می‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، استاد محمد علی ذاكری، قاری روشندل و پیشكسوت استان فارس است كه به دلیل اینكه بسیاری از قاریان این استان به خصوص در سنین كودكی در محضر ایشان تلمذ كرده‌اند، به پدر قاریان فارس شهرت دارد.
وی در سال ۱۳۴۰ در شیراز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در یکی از مدارس شبانه‌روزی تهران گذارند و با درگذشت پدرش به شیراز بازگشت و تحصیلات خود را در یکی از مدارس شیراز ادامه داد. در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد، در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی دانشگاه شیراز تحصیل کرد و بعد از آن در دارالقرآن بسیج به عنوان کارمند مشغول به کار شد و در این کسوت نیز بازنشسته شد.
به دلیل اینكه خانواده استاد ذاكری، یك خانواده مذهبی بودند، وی از سال 56 وارد فعالیت‌های قرآنی شد و در تلاوت‌ها از سبك استاد عبدالباسط تقلید می‌كرد.
شامگاه پنج‌شنبه، 22 فروردین‌ماه جاری مراسم تجلیلی از خدمات 42 ساله این استاد قرآنی كه در برهه‌ای در كشورهای مختلف هم قرائت قرآن می‌كرد، برگزار شد.
وی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: زمانی كه كار تلاوت را آغاز كردم، استاد آنچنانی نداشتم چون زمان شاه بود و فعالیت‌های قرآنی رونق چندانی نداشت؛ لذا از ابتدا با استاد، كار خود را آغاز نكردم اما بعدها در شیراز در محضر استاد حریری و در تهران در محضر استاد مرحوم حاج علی اربابی تلمذ كرده و در تلاوت‌های خود از آنان كمك می‌گرفتم.

حضور در عرصه‌های بین‌المللی
وی در پاسخ به اینكه چگونه در عرصه قرآن تبدیل به یك چهره بین‌المللی شده است، گفت: در دهه 60 در مسابقات قرآن شركت می‌كردم و یكی دو بار هم به حج تمتع مشرف شدم و همین مسئله باعث شد كه در چهره بین‌المللی شناخته شوم و در كشورهای مختلف نیز محافل قرآنی داشته باشم.
ذاكری در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه 9 سوره اسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ...؛ قطعاً این قرآن به [آیینى] كه خود پایدارتر است راه می‌نماید...»، گفت: همان‌طور كه خداوند نیز تأكید كرده است كه این قرآن انسان را به بهترین راه هدایت می‌كند و امیدوارم كه همه ما با استفاده از قرآن هدایت شویم كه البته گام نخست آن قرائت و انس با قرآن و بعد از آن فهم قرآن و سپس عمل به قرآن كریم است.
وی در پایان بر لزوم تداوم تكریم قرآنیان تأكید كرد و گفت: بزرگداشتی كه برگزار شد، در حقیقت برای من شخص حقیقی نبود بلكه بزرگداشت قرآن بود و ما در شیراز و استان فارس قرآنیان زیادی داریم كه لیاقت برگزاری چنین مراسمی را برای آن‌ها دارند و خوب است كه چنین برنامه‌هایی را ادامه دهیم.
انتهای پیام

captcha