تشریح اقدامات سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده گلستان
کد خبر: 3802549
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

تشریح اقدامات سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده گلستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) به تشریح اقدامات این نهاد در راستای کمک و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان گلستان پرداخت.

تشریح اقدامات سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده گلستانمحمد روحانی، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اقدامات بسیج سازندگی خراسان رضوی برای امداد‌رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان بیان کرد: بعد از شدت گرفتن سیل و گستردگی ابعاد آن به لحاظ جغرافیایی، حجم آب و خسارات وارده در روستاها و شهر‌های کوچک و بزرگ، بنا به تدبیر فرمانده کل سپاه علاوه بر سپاه دو استان گلستان و مازندران، استان خراسان رضوی معین سه شهر گنبد کاووس، کلاله و مراوه تپه معرفی شد.
وی تصریح کرد: به محض صدور این دستور قرارگاه خدمات‌رسانی در استان گلستان و مناطق سیل‌زده مستقر شد و از همان ساعات ابتدایی، بازگشایی ۵۰ کیلومتر راه روستایی، شهری و عشایری مناطق سیل‌زده استان گلستان جهت رساندن سوخت و کمک‌های مردمی، با کمک ماشین‌آلات و نیرو‌های جهادی انجام شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) افزود: تقویت دیواره بند‌های وسیع منطقه و دیواره‌های تخریب شده رودخانه‌ها و همچنین لایروبی رودخانه‌ها و زهکشی زمین‌های کشاورزی منطقه که تحت خطر سیلاب مجدد بودند آغاز شد.
وی اضافه کرد: تاکنون در این مناطق دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مختلف شامل لودر، بیل مکانیکی، تراکتور و کمرشکن جهت بازگشایی راه و لایروبی معابر و لجن‌کش جهت تخلیه آب‌های سیلابی و فاضلاب در منازل سیل‌زده‌ها، دو دستگاه کف‌کش برای تخلیه آب و بیل زنجیری با کمک آستان قدس رضوی به‌کارگیری شده است.
روحانی همچنین از اعزام ۲۰ تیم تخصصی و عمومی جهادی تا امروز به مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: این تیم‌ها شامل تیم پزشکی، گروه طلاب و فرهنگی، تیم‌های تعمیرکار وسایل خانگی و تاسیسات منازل و همچنین تیم‌های عمومی خدمات‌رسان در پاکسازی مناطق سیل زده بودند.
وی در تشریح فعالیت‌های این گروه‌ها نیز گفت: توسط تیم پزشکی تاکنون بیش از ۲۶۰۰ ویزیت انجام شده و ۶۰۰ پک بهداشتی و ۵۰ میلیون دارو رایگان ارائه شد. در بحث فرهنگی نیز از جهادگران طلبه برای انجام مراسم مختلف برای ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان استفاده شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: تیم استاد‌کاران تعمیرات لوازم منزل نیز در تخصص‌های خود در این مناطق به کار گرفته شدند و تیم‌های عمومی نیز درلایروبی معابر و منازل، تعمیرات ساختمانی، پاکسازی و شستشو منازل از اثرات سیل برای رفع و کاهش خسارات سیل زدگان به کمک سیل‌زدگان آمدند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون اقلامی شامل ۵۰ دستگاه یخچال، ۵۰ تخته فرش، ۵۰ هزار بطری آب معدنی، ۲۰ هزار کنسرویجات و بسته‌های مواد غذایی مختلف، ۱۵ هزار قرص نان، ۹ هزار پتو و اقلام مختلف دیگر نیز در بین سیل‌زدگان استان گلستان توزیع شده است.
انتهای پیام
captcha