زیارت یک‌میلیون ۷۰۰ هزار زائر نوروزی از بقاع متبرکه فارس
کد خبر: 3801546
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

زیارت یک‌میلیون ۷۰۰ هزار زائر نوروزی از بقاع متبرکه فارس

گروه اجتماعی ــ‌ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از تشرف یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه این استان طی نوروز ۹۸ خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال متوالی در استان فارس به اجرا درآمد، گفت: این طرح در 500 بقعه متبركه فارس طی روزهای 28 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه اجرا شد.
وی با تصریح اینكه در ایام نوروز 98 یک میلیون و 700 هزار نفر به بقاع متبرکه استان فارس مشرف شدند، گفت: در این طرح، حرم امامزاده شهید(ع) فراشبند با روزانه 30 هزار نفر زائر، امامزاده اسماعیل(ع) فسا روزانه با بیش از 10 هزار نفر زائر، امامزاده سید‌حسین(ع) کازرون با روزانه 2500 نفر زائر بیشترین تعداد زائران را در این ایام به خود اختصاص دادند.
موسوی همچنین به آمار بازدیدكنندگان از مساجد تاریخی فارس اشاره و اظهار كرد: متوسط بازدید از مساجد تاریخی استان به طور روزانه 8000 نفر بود که مسجد تاریخی نصیرالملک به طور متوسط با روزی بیش از یک هزار و 700 نفر به لحاظ تعداد بازدید کننده در صدر مساجد تاریخی استان بود و در مجموع 110 هزار نفر از مساجد تاریخی استان فارس در این ایام بازدید كردند.
مدیركل اوقاف فارس به سیل شیراز نیز اشاره كرد و گفت: با توجه به برودت هوا و بارندگی‌های سیل‌آسا و پی در پی از تاریخ 5 فروردین به طور کلی 120 هزار نفر از مسافران نوروزی در مساجد، حسینیه‌ها و زائر سرای بقاع متبرکه اسکان ضروری یافتند.
وی بیان كرد: با توجه به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه و ارائه خدمات فرهنگی، مذهبی توسط مبلغین در قالب برپایی خیمه‌های معرفت دینی روزانه 8000 نفر زائر با مراجعه به خیمه‌های معرفت از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.
موسوی با اشاره به خدمات ارائه شده به سیل‌زدگان شیراز نیز اظهار كرد: طبخ و توزیع 21600 پرس غذای گرم از محل موقوفات معزالوزاره، صاحبدیوان و نصیرالملک جهت مسافران و آسیب دیدگان سیلاب شیراز از تاریخ 5 فروردین، توزیع 2000 شل آب معدنی از محل موقوفه اطهرآب شیراز در محل اسکان ضروری مسافران، تهیه پمپ آب جهت تخلیه آب به جای مانده از سیلاب در محله سعدی شیراز و تهیه و توزیع 150 بسته حمایتی سبد ارزاق از محل موقوفه میرزا حسن ترک از جمله اقدامات ما برای آسیب‌دیدگان سیل بود.
انتهای پیام

captcha