کاتب آیات وحی، بی‌نظیرترین الگوی ولایتمداری بود/ سومین حرم غرق در ماتم و عزای شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3799596
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

کاتب آیات وحی، بی‌نظیرترین الگوی ولایتمداری بود/ سومین حرم غرق در ماتم و عزای شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی ـ امروز سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است؛ هم آن که دارای مناقب فراوانی از جمله بی‌نظیرترین الگوی ولایتمداری، کاتب بزرگ آیات قرآن در میان خاندان عصمت و طهارت(ع) بود.

به گزارش ایکنا از فارس، امروز، 17 رجب‌المرجب مصادف با سالروز شهادت سیدالاعاظم، حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است. روزی که در آن چراغ وجود بی‌نظیرترین الگوی ولایتمداری و امین‌ترین دُر ولایت خاموش شد.
احمدبن موسی(ع) یکی از چهره‌های شاخص در میان خاندان عصمت و طهارت(ع) محسوب می‌شد به طوری که مردم آن زمان گمان می‌کردند امام بعد از موسی کاظم(ع)، احمدبن موسی(ع) است اما او علی‌رغم اینکه مردم بسیاری در بیعتش بودند،‌ امانت را به صاحب اصلیش بازگرداند و نخستین کسی بود که با برادر خویش، حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) بیعت بست.
آن حضرت دارای مناقب فراوانی بود؛ از جمله اینکه در عمر پربرکتش بیش از 1000 بنده را آزاد کرد؛ کتابت قرآن یکی از مهم‌ترین کارهای او محسوب می‌شد لذا او را یکی از کاتبان بزرگ وحی در میان خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌دانند.
هر ساله بدین مناسبت برنامه‌های متنوعی در چلچراغ شیراز، حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نیز امسال از ابتدای نوروز تاکنون در حال برگزاری است.
برپایی نمایشگاه «امین ولایت» در صحن امام جواد(ع) که در آن خدمات متنوعی از جمله حرم‌شناسی، حضرت‌شناسی، ایستگاه بازی کودک و نوجوان، خدمات مشاوره‌ای، فروش محصولات فرهنگی و غیره ارائه می‌شود.
آیین کتابت آیات قرآن توسط هنرمندان خوشنویس شیرازی به‌ تأسی از حضرت شاهچراغ(ع) آن بزرگ کاتب قرآن امروز، 4 فروردین‌ماه توسط بسیج هنرمندان در حرم مطهر برگزار خواهد شد.
مراسم آئینی تعزیه شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) طی دیروز و امروز در بست شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر در حال برگزاری است.
عصر شعر حضرت شاهچراغ(ع) با نغمه‌سرایی شاعران آئینی فارس در مدح و منقبت آن بزرگ امامزاده واجب‌التعظیم نیز طی دیروز و امروز در این حرم مطهر برگزار شده و خواهد شد.
سخنرانی مذهبی، مرثیه‌سرایی، برپایی ایستگاه صلواتی، اجرای سفره صلوات، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، اجرای برنامه‌هایی به همین مناسبت در رادیو حرم و غیره از دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) در حرم مطهر آن حضرت برگزار می‌شوند.
در حرم سایر امامزادگان شاخص فارس نیز امروز به مناسبت سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) برنامه‌های سخنرانی مذهبی و مرثیه‌سرایی اجرا می‌شوند.
انتهای پیام 

captcha