لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی به‌جای امید داشتن به بیگانگان
کد خبر: 3799439
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی به‌جای امید داشتن به بیگانگان

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال جدید تأکید دارند به‌جای امید داشتن به بیگانگان، باید به داخل کشور توجه داشته باشیم و راه‌حل رفع مشکلات و بیکاری، رونق تولید داخلی است.

لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی به‌جای امید داشتن به بیگانگان

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) قهرمان رسالت کربلایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کنار امام زین‌العابدین (ع) بودند و همه ما مدیون فداکاری آن حضرت هستیم.
وی تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) نقش‌آفرینی نمی‌کردند و این رسالت بعد از شهادت امام حسین (ع) را انجام نمی‌دادند، امروز خبری از کربلا و نامی از اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌ماند و مکتب ناب اهل‌بیت (ع) به فراموشی سپرده می‌شد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت زینب (س) امید را به ما آموخت، گفت: حضرت زمانی که دشمنان دین می‌خواستند بگویند کار خاندان عصمت و طهارت (ع) تمام شد و چیزی از آن‌ها باقی نماند، فرمودند چشمان شما کور است و نمی‌بینید و هر چه که من می‌بینم زیبایی است.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: اینکه امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در همهٔ صحبت‌هایشان روح امید را برای ما تشدید می‌کنند، برای این است که از این خاندان هستند و آن‌ها که ناامید هستند، از همراهان ابلیس‌اند.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به شعار سال جدید به نام «رونق تولید ملی» گفت: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال جدید تأکید دارند به‌جای امید داشتن به بیگانگان، باید توجه به داخل کشور داشته باشیم و راه‌حل رفع مشکلات و بیکاری، رونق تولید داخلی است.
خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امروز برای حمایت از تولیدکنندگان و کارگران کشورمان باید متعهد شویم که از تولیدات داخلی خود استفاده کنیم، اگر بازار خود را از آلودگی کالاهای خارجی پاک کردیم جامعه ما از استرس و فشار گرانی و فشار اقتصادی رها خواهد شد.
وی عنوان کرد: همه ما به این موضوع واقف هستیم که مشکلات کشورمان با حمایت از تولیدات داخلی رفع می‌شود، بنابراین همه باید برای تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات خودمان به میدان بیاییم.
کار اسلام هیچ‌گاه تمام نمی‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به حادثه تروریستی در نیوزلند اشاره کرد و گفت: مسلمانان به کسی که اسلحه در دست داشت، سلام دادند اما او با گلوله جواب سلام را داد و حدود 50 نفر را با مظلومیت در نماز جمعه به شهادت رساند و همین تعداد را مجروح کرد و این فاجعه را به بار آورد اما کار اسلام هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و مسلمانان با امید به کار خود ادامه می‌دهند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: کاری که در نیوزلند صورت گرفت نشان داد که خط مقاومت اسلامی از مدرسه فیضیه، شلمچه و حلب به آن کشور رسیده است و خودشان زمینه توسعه و معرفی اسلام را به اقوام و ملل دیگر فراهم می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: آمریکا شکست‌های متعددی را از ناحیه اسلام و مسلمانان متحمل شده است که یکی از مهم‌ترین شکست‌ها که در تاریخ ماندگار شد پیروزی ایران اسلامی در دوران طاغوت و شکست بعدی پیروزی ایران در جنگ هشت‌ساله تحمیلی بود.
امام جمعه قزوین ادامه داد: پیروزی بزرگ دیگر بر امریکا، پیروزی مسلمانان بر فتنه امریکایی-اسرائیلی-سعودی داعش بود که در همه این صحنه‌ها آمریکایی‌ها شکست خوردند درصورتی‌که به دنبال اجرای توطئه‌های سنگینی علیه کشور ما بودند.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اخیراً شاهد هستیم که آمریکایی‌ها و عوامل آن‌ها در حال حمایت عربستان برای ساخت پایگاه‌های هسته‌ای است، اما همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ حتی اگر این مراکز را راه‌اندازی کنید ما ناراحت نمی‌شویم، زیرا ما مطمئنیم هرچه شما سلاح‌های پیشرفته راه‌اندازی کنید به دست قدرتمند مجاهدان اسلام خواهد افتاد.
خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: ما آینده نزدیکی را برای سرنگونی رژیم صهیونیستی و آل سعود پیش‌بینی می‌کنیم و مردم عربستان و یمن و بحرین از شر مفسدان سعودی نجات پیدا خواهند کرد و ما به آینده پیروزی مستضعفان امیدوار هستیم.

انتهای پيام

captcha