طنین نوای مناجات‌های معتکفان در طلیعه بهار/ اینجا شیراز؛ میعادگاه عاشقان
کد خبر: 3799322
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

طنین نوای مناجات‌های معتکفان در طلیعه بهار/ اینجا شیراز؛ میعادگاه عاشقان

گروه اجتماعی ـ امسال بهار جان‌ها با بهار طبیعت مقارن شده است و در این ساعات و لحظات نجواهای ملکوتی مناجات معتکفان به گوش می‌رسد. تمام جاذبه‌های گردشگری زیارتی، سیاحتی و تاریخی شیراز نیز در این ساعات و روزها میزبان خیل عظیم عاشقان است.

به گزارش ایکنا از فارس، امسال بهار جان‌ها با بهار طبیعت و دل‌ها مقارن شده است و چه خوش نوروزی که در آن جان و روح آدمی صیقل می‌یابد. در این ساعات و روزهای سپید، نجوای ملکوتی مناجات‌های معتکفان و سالکان راه حق، از هر کوی و برزنی و مسجدی به گوش می‌رسد تا نویدبخش آغازی مبارک و فرخنده و سالی پر از برکت و رحمت الهی برای تمام ایرانیان باشد.
بازار محافل تبریک و ابراز صمیمت و دوستی و محبت میان همه مردم، حسابی داغ است و هر کسی سعی می‌کند تا از طریقی عرض تبریک و محبت و مودت خود را به دوستان و آشنایان و همکاران خویش ابراز دارد.

تجمع عظیم زائران نوروزی در نگین شهر شیراز
و اما اینجا سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، شور و نشاطی وصف‌ناپذیر در بهار طبیعت و دل‌ها پا برجاست. آری! اینجا میعادگاه عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(س) جنوب کشور و بلکه نقاط مختلف کشور است. از ساعات آغازین شب گذشته لحظه به لحظه بر خیل عظیم زائران حرم احمدی(ع) افزوده شد و در هنگام سال تحویل هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان بر گرد چلچراغ شیراز گردهم آمدند تا بار دیگر زنگار دل را بزدایند و روح خود را در فضای ملکوتی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و به برکت خاندان عصمت و طهارت، جلا دهند.
آنان آمدند تا امامزادگان و سلاله پاک حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) را شفیع خود قرار داده و از خداوند برای خود و دیگران طلب خیر و مغفرت و رحمت و برکت در سال جدید داشته باشند.

مزار امامزادگان عشق؛ میعادگاه سالکان
مزارهای امامزادگان عشق، شهدای گمنام و با نام نیز این ساعات و لحظات نیز مملو از خیل عظیم عاشقان است. آنان که از سر گذشتن سرنوشت و بلکه انتخاب آنان بود تا زیباترین و بهترین معامله دنیا را با معبود خود داشته باشند و به راستی چه زیبا می‌توانند حال دل عاشقان و سالکان را دریابند و در این راه یاری رسان آنان باشند.

منحصر به فردی بهار شیراز در کل دنیا  
همیشه بهار شیراز شوق‌آفرین و وصف‌ناپذیر است. چرا که تحولی عمیق و شگرف در طبیعت این خال رخ هفت کشور رخ می‌دهد که موجب حیرت و شور مسافران نوروزی می‌شود تا آنجا که بهار شهر راز در کل دنیا مثال‌زدنی است.
آرامگاه خواجه اهل راز نیز از شب گذشته و این ساعات و دقایق مملو از جمعیت عاشقان و رندان است. از هر قشر و صنف و سلیقه ای در این مکان عرفانی و طرب انگیز حضور دارند و هر کسی به نحوی با خواجه شیراز نجوا می‌کند.
آرامگاه شیخ اجل، سعدی شیرازی نیز این روزها در اوج خودنمایی قرار دارد و هر لحظه بر خیل مشتاقان شعر و ادب پارسی در این مکان افزوده می‌شود.

جلوه‌گری دروازه قرآن در عکس‌های یادگاری مسافران
گسترانیدن سفره هفت سین در ورودی‌های شیراز به خصوص دروازه قرآن، المان منحصر به فرد و شاخص این کلان شهر، موجب جلب توجه بسیاری از مسافران نوروزی شده است و هر کسی سعی می‌کند تا با این سفره های هفت سین عکس یادگاری برای خود به ثبت برساند.
استان فارس دارای یک هزار و 400 بقعه متبرکه است که در طول سال و به خصوص ایام نوروز، بسیاری از آنان ملجأ و مقصد زائران استان و نقاط مختلف کشور است.
اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه شاخصی نظیر حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز، حرم امامزاده اسماعیل(ع) فسا، آقام شهید(ع) فراشبند، امامزاده سیدحسین(ع) کازرون و غیره موجب شده است که جمعیت بیشتری از زائران نوروزی به زیارت آنان مشرف شوند.

 

حضور گردشگران داخلی و خارجی در مسجد رنگ‌ها 
مسجد رنگ‌ها یا مسجد صورتی یا همان مسجد نصیرالملک معروف شیراز که شهرت جهانی داشته و همواره میزبان طیف گسترده‌ای از گردشگران داخلی و خارجی است نیز این روزها حسابی شلوغ است. البته در این میان نیز نباید از زیبایی‌ها و استقبال گسترده مسافران نوروزی از مسجد زیبا و منحصر به فرد وکیل غافل بود.
نصب المان‌های شهری مرتبط و زیبا در جوار مجموعه زندیه و ارگ کریم خانی توجه بسیاری از مسافران و بلکه اهالی شیراز را نیز به خود جلب کرده است و همانند سفره هفت سین دروازه قرآن هر کسی سعی می‌کند تا با این المان ها که پشت زمینه آن‌ها ارگ کریم خانی است، عکس یادگاری بیندازد.
خلاصه اینکه تمام جاذبه‌های گردشگری سیاحتی و زیارتی شیراز و استان فارس اعم از باغ ارم، باغ دلگشا، تخت جمشید، مجموعه جهانی پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، غار بیشاپور، کاخ اردشیر، باغ نارنجستان قوام و غیره میزبان خیل عظیمی از مسافران و زائران نوروزی است تا خاطره‌ای زیبا برای آنان در آغاز سال 1398 رقم بخورد.
انتهای پیام

captcha