نگاهی به فعالیت‌های قرآنی ارشاد فارس در سالی كه گذشت
کد خبر: 3799104
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی ارشاد فارس در سالی كه گذشت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ اجرای جشنواره ملی تئاتر آیات، تجلیل از حافظان و قاریان، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان، برگزاری آزمون سراسری طرح ۱۴۵۲، آزمون قرآنی کارکنان دولت و ... از جمله فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سال ۹۷ بود.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امروز، 28 اسفندماه ضمن تبریك فرارسیدن ایام نوروز، به تشریح فعالیت‌های این گروه در سالی كه گذشت پرداخت و گفت: در سال 1397 گروه قرآن و عترت ارشاد فارس تلاش كرد تا هم برنامه‌های فاخر ملی در شأن شهر شیراز و استان فارس برگزار كند و هم در اجرای برنامه‌های قرآنی یاری‌‌رسان سایر نهادها و دستگاه‌ها باشد.
وی افزود: یكی از فاخرترین برنامه‌هایی كه امسال در حوزه قرآن و عترت در فارس انجام شد، اجرای جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات بود كه در این جشنواره در سه بخش تئاترهای صحنه‌ای، خیابانی و عروسكی در بهمن‌ماه سال جاری برگزیدگانش را معرفی كرد.
نداف با بیان اینكه در ایام دهه كرامت و ماه مبارك رمضان در قالب برگزاری جشن رمضان برنامه‌های متنوع قرآنی نیز برگزار شد، گفت: برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، محافل انس با قرآن، تجلیل از حافظان و قاریان برجسته فارس، اجرای نمایش‌های مذهبی، تعویض قرآن‌های فرسوده با نو، مسابقه نقاشی كودكان با موضوع رمضان و روزه و نماز، اجرای تواشیح، برپایی نمایشگاه آثار هنری با موضوع قرآن، عترت و نماز، اجرای نمادین ورود کاروان حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به شیراز، بداهه نویسی با موضوع دهه کرامت و غیره از جمله برنامه‌های ما در این ایام بود.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس همچنین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری مفاهیم را از دیگر فعالیت‌های این گروه در سال 97 برشمرد.
وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها در راستای ترویج معارف قرآنی و معرفی با برگزاری آزمون سراسری طرح ١٤٥٢ جزء ٣٠ قرآن کریم و برگزاری هفدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم و همکاری در اجرای آزمون قرآنی کارکنان دولت از جز ٣٠ قرآن کریم گام مهمی برداشتیم كه این كار را با همكاری سایر سازمان‌ها نظیر سازمان اوقاف و امور خیریه نیز انجام دادیم.
مدیرگروه دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: همچنین در بخش دیجیتال نیز با برنامه‌ریزی اولیه برای ساماندهی خانه‌های دیجیتال استان و فعال کردن ٥ خانه دیجیتال استان و شهر شیراز، اقدام به راه‌اندازی مجدد مجتمع رسانه‌های دیجیتال حضرت زهرا(س) کردیم.
نداف یادآور شد: برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجینتال همزمان با نمایشگاه کتاب استان فارس و برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه سواد رسانه‌ای با حضور خانواده‌ها از برنامه‌های دیگری بود که در سال جاری موفق به اجرای آن شدیم.
انتهای پیام

captcha