چلچراغ شیراز؛ مهیای میزبانی زائران نوروزی
کد خبر: 3799090
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

چلچراغ شیراز؛ مهیای میزبانی زائران نوروزی

گروه اجتماعی ــ حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی این روزها مهیای میزبانی خیل عظیم زائران نوروزی است كه به عشق خاندان عصمت و طهارت(ع) در لحظه تحویل سال و بعد از آن به این حرم مطهر مشرف می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریك فرا‌رسیدن ایام نوروز، گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی مطابق روال هر سال در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران نوروزی خواهد شد.
وی با بیان اینكه 33 برنامه محوری بدین مناسبت در حرم مطهر در ایام نوروز اجرا خواهد شد، افزود: البته ذیل هر كدام از این برنامه‌ها نیز صدها برنامه اجرا خواهد شد.

برنامه سال تحویل حرم مطهر
سلامی با یادآوری این نكته که ذائقه‌های مختلف را در اجرای برنامه‌های نوروزی حرم مطهر مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: به یاری خدا برنامه تحویل سال مطابق روال هر سال با حضور میلیون‌ها زائر و عاشق خاندان عصمت و طهارت(ع) از ساعت 23 در این حرم مطهر آغاز می‌شود و تا ساعت 1:30 بامداد اول فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ(ع) ادامه داد: در این ویژه‌برنامه، برنامه‌های متعددی از قبیل قرائت قرآن كریم، مناجات‌خوانی حضرت علی(ع)، سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی، اجرای تواشیح امین ولایت، قرائت زیارت امین‌الله و دعای توسل، نقاره‌زنی و گل‌افشانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را خواهیم داشت.
وی به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته در این حرم مطهر اشاره كرد و گفت: از آنجا كه ایام نوروز مصادف با مناسبت‌های مختلفی نظیر ولادت حضرت علی(ع)، سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع)، مبعثت حضرت رسول(ص)، وفات حضرت زینب(س) شهادت حضرت موسی‌بن جعفر(ع) و ایام‌البیض است؛ لذا برنامه‌های مناسبتی را نیز اجرا خواهیم كرد.
سلامی، برپایی نمایشگاه جامع امین ولایت كه ذیل آن برنامه‌های متعددی از جمله پاسخگویی به مسائل شرعی، حرم‌شناسی، حضرت‌شناسی، فروش ویژه كتاب با تخفیف 60 درصد، برنامه‌های كودك و غیره اجرا می‌شوند را یكی از این برنامه‌ها برشمرد.

طنین تلاوت آیات وحی
معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار كرد: برپایی مراسم آئینی تعزیه شهادت حضرت شاهچراغ(ع)، آیین كتابت قرآن كریم توسط هنرمندان به تأسی از شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) كه یكی از كاتبان وحی بودند، عصر شعر حضرت شاهچراغ(ع)، مناجات‌خوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ترتیل‌خوانی قرآن كریم، نمایشگاه آفتاب شیراز، محفل انس با قرآن در دو نوبت طی روزهای اول و 8 فروردین‌ماه ویژه بانوان و آقایان، حلقه‌های معرفت، قاب فیروزه‌ای، مسابقات نوروزی از جمله برنامه‌های این حرم مطهر در ایام نوروز هستند.
برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی به‌مناسبت‌های مذهبی مختلف به‌مدت 18 شب كه از امشب، 28 اسفندماه آغاز و تا 16 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، امام‌شناسی و مهدویت، قرائت دعای صباح و عهد، اعمال ام داوود و غیره از دیگر برنامه‌هایی بود كه سلامی از آن‌ها نام برد.
انتهای پیام

captcha