تشریح برنامه‌های فجر فاطمی در بقاع متبرکه فارس/ ۱۶۵ مبلغ اعزام می‌شوند
کد خبر: 3785996
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

تشریح برنامه‌های فجر فاطمی در بقاع متبرکه فارس/ ۱۶۵ مبلغ اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از تدارک گسترده برای اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه در بقاع متبركه این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌ سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 10 بهمن‌ماه با گرامیداشت ایام فاطمیه و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تقارن این دو مناسبت، فرصت‌های بسیاری را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه فارس به‌عنوان قطب‌های فرهنگی فراهم کرده است.
وی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در ایام فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان فارس از طرف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تدارک دیده‌ شده است که اعزام 65 مبلغ اعزامی از قم و 100 مبلغ بومی به امامزادگان و بقاع متبرکه فارس، طنین افکندن ندای الله‌اکبر در تمامی بقاع و اماکن متبرکه، حضور فعال در فضای مجازی و ارتباط با رسانه‌ها در راستای تبیین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه در سطح بقاع متبرکه با موضوع دهه فجر بخشی از این برنامه‌ها است.
موسوی در تشریح برخی از برنامه‌های شهر شیراز در این ایام گفت: بقعه شاه داعی الی‌الله در روز 21 بهمن‌ماه شاهد سخنرانی بصیرتی است و هیئت‌امنا این بقعه متبرکه علاوه بر دعوت از زائران و مجاوران برای حضور در راهپیمایی، در این همایش باشکوه شرکت می‌کنند.
موسوی گفت: امامزاده سید تاج‌الدین غریب(ع) شیراز نیز از روز 18 تا 21 بهمن‌ماه با حضور مداحان و سخنرانان و با اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی، این ایام را گرامی می‌دارند.
وی ادامه داد: در امامزاده شمس‌الدین میرآخر(ع) و با حضور محمدمهدی حسنی و حسن معلمی و در روزهای 16 و 17 بهمن‌ماه نیز گرامیداشت ایام دهه فجر و فاطمیه را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: آستان امامزاده سید صدرالدین(ع) نیز در روزهای 14 و 15 بهمن‌ماه و با حضور کاویانی و حاج حسن رضایی این ایام را گرامی می‌دارد.
وی افزود: در آستان مقدس امامزاده سید علاءالدین حسین(ع) شیراز نیز به مدت پنج شب شاهد عزاداری خواهیم بود و در روز 21 بهمن با حضور صالحیان از قم یک سخنرانی بصیرتی خواهیم داشت.
موسوی گفت: در حرم علی‌بن حمزه(ع) نیز در روزهای 20 و 21 بهمن‌ماه برنامه‌های عزاداری و سخنرانی بصیرتی به مناسبت این ایام دایر است.
مدیركل اوقاف فارس اضافه کرد: 19 بهمن‌ماه و با حضور تجرد، سخنرانی بصیرتی در قدمگاه حضرت عباس(ع) برقرار است و یکی از مداحان اهل‌بیت نیز در این مراسم به سوگواری می‌پردازد.
وی بیان كرد: روز 19 بهمن‌ماه نیز شاهد برنامه‌های بصیرتی با سخنرانی آقایان عاشوری در امامزاده محمد(ع) صغاد خواهیم بود و امامزاده محمد(ع) ده پیاله نیز روز 20 بهمن‌ماه با دعوت از حجت‌الاسلام روحانی برنامه‌های بصیرتی را پیگیری می‌کند.
وی افزود: نظیر چنین برنامه‌هایی در امامزاده حسین(ع) دروازه اصفهان، امامزاده شاهزاده قاسم(ع) زرقان، امامزاده محمد(ع) قصردشت، امامزاده عبدالله(ع) بازار، امامزاده بنت‌الحسن(ع) و امامزاده شاه قیس(ع) برگزار می‌شود.
موسوی گفت: اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه در چند امامزاده و بقعه متبرکه دیگر شیراز از جمله امامزاده ابراهیم(ع) سیبویه، بقعه ابوالوفا(ع)، امامزاده حسن کیا(ع)، امامزاده سید ذوالفقار(ع) و امامزاده جلال‌الدین یحیی(ع) ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای این شهر است.
انتهای پیام

captcha