خبرنگار «پرس‌تی وی» از زندان آمریکا آزاد شد
کد خبر: 3784008
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

خبرنگار «پرس‌تی وی» از زندان آمریکا آزاد شد

گروه بین‌الملل - شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» از آزادی «مرضیه هاشمی»، خبرنگار و مجری خود، از زندان آمریکایی بدون متهم شدن به هیچ جرمی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس‌تی‌وی؛ شبکه خبری پرس‌تی‌وی گزارش داد که «مرضیه هاشمی»، مجری این رسانه، بعد از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون متهم شدن به هیچ جرمی آزاد شده است.

مرضیه هاشمی که هر چند وقت یک‌ بار برای دیدار با بستگانش به آمریکا می‌رفت، 11 روز پیش، که قصد داشت از برادر مبتلا به سرطانش نیز عیادت کند، دستگیر شد. گوینده ارشد پرس تی وی، که پیش از گرویدن به اسلام، ملانی فرانکلین نام داشت و به گفته خودش تحت تأثیر انقلاب ایران مسلمان شده است، اداره تحقیقات فدرال FBI او را در فرودگاه بین‌المللی سنت لوئیس یکشنبه هفته گذشته به دلایلی نامشخص بازداشت کرده بود.

خانواده خانم هاشمی بعد از آزادی ایشان بیانیه‌ای به زبان انگلیسی منتشر کرده‌اند. ترجمه این بیانیه به شرح زیر است:

الحمدالله؛

مرضیه هاشمی بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد شده و به خانواده‌اش در واشنگتن‌ دی‌.سی ملحق شده‌ است.

مرضیه و خانواده‌اش اجازه نخواهند داد این مسئله به فراموشی سپرده شود. آنها هنوز گلایه‌های جدی دارند و می‌خواهند بدانند چطور اجازه وقوع این اتفاق داده شد و خواستار ضمانتی در این باره هستند که این اتفاق هیچ‌گاه برای هیچ مسلمان یا فرد دیگری رخ نخواهد داد.

همان‌طور که آمریکا از آزارگری‌های پلیس علیه جامعه سیاه‌پوستان آگاه شده، لازم است جامعه آمریکا گفت‌وگو درباره آزارگری مسلمان‌ها از سوی اف‌بی‌آی را نیز آغاز کند.

مرضیه هاشمی برای تظاهرات روز جمعه در واشنگتن دی‌سی خواهد ماند و از مردم دنیا می‌خواهد که در اعتراضاتشان پابرجا باشند.

این مسئله هیچ‌گاه به شخص مرضیه هاشمی مربوط نیست. مسئله این است که تک‌تک ما، اعم از مسلمان یا غیرمسلمان، ممکن است در ایالات متحده بدون اتهام بازداشت شویم.

مرضیه در فرصت مقتضی در این باره اظهارنظر خواهد کرد.

انتهای پیام/

captcha